کرمان رصد

آخرين مطالب

جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در کرمان برگزار می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - ایرنا - رییس اتاق اصناف کرمان گفت: نمایشگاهی به وسعت شهر با اجرای جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در واحدهای صنفی کرمان و تاریخ های مختلف برپا می شود.

یوسف جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصناف کرمان در طرح فروش فوق العاده نوروزی، مایحتاج مردم را با پنج تا 20 درصد تخفیف عرضه می کنند و برای هر صنف یک بازه زمانی خاص برای فروش مشخص شده است.
وی برگزاری فروش فوق العاده نوروزی در واحدهای صنفی با ارایه تخفیف ویژه به مشتریان، اجرای طرح نظارتی نوروز 94 برای کنترل قیمت ها در واحدهای صنفی توسط واحد بازرسی و نظارت اصناف و همچنین تعیین صنوف کشیک برای ارایه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی بویژه در بخش خدمات خودرویی را از جمله مهمترین برنامه های اتاق اصناف در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در مقاطع مختلف سال مانند ماه رمضان، بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تقاضای عمومی برای خرید اقلام و کالاهای مورد نیاز خانواده افزایش می یابد، گفت: اتاق اصناف بنا به وظیفه قانونی خود و به منظور تنظیم بازار عرضه و تقاضا و جلوگیری از افزایش قیمت ها اقدام به برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا با هدف تعدیل و کنترل قیمت ها می کند.
وی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر مکان خاصی برای برپایی نمایشگاه بهاره که داخل شهر و براحتی در دسترس شهروندان باشد و از طرفی گنجایش راه اندازی حدود یکهزار غرفه برای پاسخگویی به استقبال گسترده متصدیان واحدهای صنفی متقاضی شرکت در نمایشگاه بهاره را دارا باشد در اختیار نداریم.
جعفری اضافه کرد: براساس نتایج جلسات برگزار شده با روسا و نمایندگان اتحادیه های صنفی مرتبط و طبق هماهنگی انجام شده با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصمیم بر این شد که به منظور پاسخگویی به افزایش تقاضا برای خرید اقلام و مایحتاج مورد نیاز شهروندان در روزهای پایان سال، جشنواره فروش فوق العاده نوروزی در واحدهای صنفی متقاضی در سراسر شهر برگزار شود.
وی گفت: لذا نمایشگاهی به وسعت شهر کرمان برای ایجاد رقابت سالم در خدمت رسانی به شهروندان برپا می شود و برپایی فروش های فوق العاده در شهرستان ها بر عهده اصناف مستقر در آن مناطق است.
رییس اتاق اصناف کرمان اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، واحدهای صنفی متقاضی شرکت در این جشنواره که از طریق تابلویی با همین عنوان مشخص و معرفی می شوند با ارایه فاکتورهای خرید و فهرست فروش اجناس خود به اتحادیه متعهد به ارایه تخفیف پنج تا 20 درصدی به مشتریان خود خواهند شد و هر زمان امور مربوط انجام شد فروشگاه ها می توانند فروش ویژه خود را آغاز کنند.
وی با تاکید بر اینکه زمان اجرای جشنواره فروش فوق العاده در اسفندماه و بسته به نوع فعالیت واحدهای صنفی متغیر خواهد بود، افزود: با توجه به اینکه زمان مراجعه شهروندان برای خرید اقلام مرتبط با آغاز سال نو، یکسان و مشابه هم نیست، لذا طبق درخواست شرکت کنندگان در جشنواره فروش فوق العاده جدول زمان بندی برای اجرای طرح فروش فوق العاده در صنوف مختلف تعیین شده است.
جعفری گفت: واحدهای صنفی عرضه انواع پوشاک، پارچه و کیف و کفش از اواخر اسفند، واحدهای آجیل و خشکبار، قنادی، گل فروشی و گیاهان تزئینی از بیستم تا آخر اسفند، واحدهای صنفی عرضه لوازم خرازی، پلاسکو، لوازم آشپزخانه، مبلمان و لوازم منزل، آرایشی و بهداشتی، گوشت قرمز، مرغ و ماهی و موارد دیگر از دهم تا بیستم اسفند ماه فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی اجرای طرح نظارتی ویژه کنترل کمیت و کیفیت کالاها، نصب برچسب قیمت ها و رعایت نرخ نامه های مصوب در تمامی واحدهای صنفی تولیدی و خدماتی را یکی از اقدامات مهم واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف برای جلوگیری از هرگونه تخلف در پایان سال و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.
وی گفت: این طرح توسط بازرسان مجرب و آموزش دیده اتاق اصناف از ابتدای اسفند امسال تا پانزدهم فروردین 1394 و در واحدهای صنفی سراسر شهرها و بخش های تابعه شهرستان کرمان اجرا می شود.
رییس اتاق اصناف کرمان ادامه داد: واحد رسیدگی به شکایات اتاق اصناف نیز، گزارش های واصله در زمینه انواع تخلفات صنفی را بدون فوت وقت و در سریع ترین زمان رسیدگی می کند.
وی با اشاره به اینکه اتاق اصناف یکی از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی با محوریت فرمانداری است، گفت: هر سال برای رفاه حال شهروندان و مسافران نوروزی، از میان مشاغل فنی که فعالیت و خدمات رسانی آنها در تعطیلات نوروزی، مهم و ضروری تشخیص داده شده افرادی به صورت داوطلبانه به عنوان کشیک نوروزی تعیین و اطلاعات مربوط به نام، نشانی و شماره تماس آنها در اختیار ستاد تسهیلات نوروزی قرار می گیرد تا در بروشورها و اطلاعیه های ستاد مذکور در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
وی از تمامی کسبه و اصناف خواست با رعایت انصاف، خوش قولی و خوش رویی در برخورد با مشتریان، ناظر بر عملکرد خود باشند.
7439/3028

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/106909/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال1403 تشریح شد

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

اندیشه معلمان چراغ راه آیندگان است

وقوع زمین لرزه ای به قدرت 4.6 ریشتر در سیرچ کرمان

از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم

12 هزار و 663 واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ببینید | خلاصه بازی مس رفسنجان 1 - گل گهرسیرجان 1

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

تجلیل از 43 استاد سرآمد آموزشی استان کرمان

بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند

ادارات فرهنگ و ارشاد، نقش ویژه‌ای در ترویج فرهنگ ثبت رسمی دارند

شکست ناپذیری نویدکیا در دربی کرمان دو رقمی شد

60 درصد ساکنان محله جوادیه تهران افغانستانی هستند

کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد

از معلمان امین شهر، قدردانی شد

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو

تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

فرار نساجی از منطقه سقوط/ دربی کرمان برنده نداشت

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

معمای عجیب پزشکی: این 500 کوتوله از دیابت، سرطان و بیماری قلبی در امانند

فیبر کربن، یکی از قدرتمندترین الیاف مصنوعی ساخته دست بشر

معاون استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

وقوع زلزله در سیرج / کرمان لرزید

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

کشف رازی غیرمنتظره در مورد سحابی حلقه جنوبی

برگزاری همایش مدیران بیمه دی در شیراز

مس با محرم دربی استان را هم نباخت

مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

تساوی دربی استان کرمان | مس رفسنجان 1-1 گل گهر سیرجان

خلاصه بازی مس رفسنجان و گل گهر + فیلم

مس 1 - 1 گل‌گهر؛ دربی کرمان برنده نداشت

تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا اعتراضات را شعله‌ور کرد

نفوذ سرمایه‌داری در سنگر کمونیست‌ها

ایران هسته‌ای مخلوق شرایط و تحولات است

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

تصور روز ناسا: سحابی کله‌ماهی!

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد