کرمان رصد

آخرين مطالب

یک مسوول بسیج دانشجویی کرمان اعلام کرد

واگذاری هر متر زمین بام کرمان به قیمت 37 هزار تومان! اقتصادي

واگذاری هر متر زمین بام کرمان به قیمت 37 هزار تومان!
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: 3 هکتار زمین به قیمت یک میلیارد تومان واگذار می شود که براساس نظریه کارشناسی هر متر زمین 37 هزار تومان است و در نظریه کارشناسی نوشته در صورتی که آب، زمین، برق و جاده دسترسی داشته باشد.

"محمدعلی عسکری" امشب 26 آذرماه در نشست خبری بررسی ابهامات پروژه هتل بام کرمان اظهار کرد: قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی به عنوان یکی از ساختارهای بسیج وظیفه خود را اینگونه تعریف کرده که به مطالبه گری تخصصی در مسائل خرد و کلان، ملی و منطقه ای بپردازد و تا امروز به مسائل مختلفی پرداخته و دستاوردهای خاص خود را داشته است.
وی افزود: به این آرمان معتقدیم که در یک دولت اسلامی و جامعه اسلامی ویژگی مطالبه گری و دنبال کردن مسائل توسط تک تک آحاد مردم یکی از ارکان اصلی حاکمیت اندیشه اسلام ناب محمدی است.
عسکری در ادامه با تاکید بر پرهیز از نگاه حزبی و جناحی در زمینه پروژه هتل بام کرمان تصریح کرد: از روز نخست نگاه ما نسبت به این پروژه کارشناسی و تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه یکی از هسته های اصلی قرارگاه احمدی روشن مبارزه با مفاسد اقتصادی است، بیان کرد: وجود شائبه فساد، تخلفات و ابهاماتی در پروژه بام کرمان در ماه های گذشته به وجود آمده که بعد از ارجاع این مسئله به هسته مبارزه با مفاسد اقتصادی به این نتیجه رسیدیم که تخلفات، کارشکنی و تخلفاتی وجود دارد و با کسانی که با این پروژه مخالفت داشتند جلساتی تشکیل دادیم.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به مسائل مبهم در زمینه های حقوقی، زیست محیطی و میراث فرهنگی در پروژه هتل بام کرمان گفت: کوه های باستانی شیوشگان در سایت اصلی گردشگری کرمان قرار دارند که برخی آثار این منطقه تا 10 هزار تخمین قدمت زده شده و سئوال این است چرا در این منطقه و حریم میراث فرهنگی شهر کرمان باید این پروژه اجرا شود؟
وی افزود: عدم اخذ مجوهای قانونی در مورد پروژه و عدم در نظر گرفتن منافع عمومی مردم کرمان در حوزه زیست محیطی و میراثی دو چالش این پروژه است.
عسکری با بیان اینکه سال 94 استارت پروژه بوده که کنار هم گذاشتن تاریخ ها و اشخاص ابهامات را بیشتر می کند، اظهار کرد: بیش از 100 صفحه سند داریم.
وی با اشاره به اینکه این پروژه متکی به چهار صورتجلسه عادی دفتر استاندار وقت است، تصریح کرد: آنچه که دیده می شود واگذاری این پروژه به موسسه ملل است نه بخش خصوصی و نکته سوال برانگیز این است که برخی افراد در این روند جاده صاف کن پروژه هستند و اگر لازم باشد، نام آنها را اعلام می کنیم.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: درباره برخی شهرداران مناطق شهر کرمان نیز در زمان واگذاری پروژه این شائبه وجود دارد که اکنون این افراد در موسسه ملل حضور دارند.
وی با بیان اینکه در پروژه بام کرمان دو سابقه قضائی داریم که نتیجه روشنی نداشته‌اند، افزود: شرکتی که موسسه ملل به عنوان زیرمجموعه خود در این پروژه معرفی کرده سرمایه اولیه آن 100 میلیون تومان بوده در حالی که ارزش پروژه بام کرمان در سال 94 با پایین ترین قیمت های کارشناسی بیش از 230 میلیارد تومان ارزش گذاری شده است.
عسکری بیان کرد: در زمان واگذاری پروژه به موسسه ملل به آگهی روزنامه محلی کرمان در یک سال و نیم قبل از آن استناد شده در حالی که در آن آگهی نه زمین و نه نوع پروژه مشخص شده است.
وی در ادامه افزود: واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی به شهرداری از نوع قرارداد اجاره به شرط تملیک است. پس چگونه شهرداری دو روز بعد از واگذاری زمین قرارداد مشارکت مدنی با موسسه ملل امضاء می کند؟ در حالی که در قرارداد واگذاری زمین، شهرداری حق این واگذاری را ندارد.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه مسئله دیگر که ظن کوه خواری را تقویت می کند، موضوع افزایش سطح مساحت پروژه است، گفت: طبق اسناد در شعبه 11 دادسرای کرمان وقتی از متولیان محیط زیست خواسته می شود شرحی از پروژه بدهید، اعلام می کنند 8 هکتار در حالی که زمین واگذاری راه و شهرسازی 3 هکتار بوده و فضایی که امروز تصرف شده بیش از 9 هکتار است.
وی افزود: در این قرارداد سهم شهرداری از مشارکت مدنی قیمت زمین یک میلیارد تومان در پروژه 230 میلیارد تومانی است و در یکی از بندهای قرارداد ذکر می شود با توجه به اینکه شهرداری پروژه های دیگری با موسسه ملل دارد از جمله ساختمان شهرداری مرکزی، بدهی شهرداری می تواند در این پروژه تهاتر شود.
عسکری با مطرح کردن این سئوال که فلسفه واگذاری این است عده ای به رانت و منافع برسند یا شهرداری پروژه عمرانی اجرا کند؟ اظهار کرد: 3 هکتار زمین به قیمت یک میلیارد تومان واگذار می شود که براساس نظریه کارشناسی هر متر زمین 37 هزار تومان است و در نظریه کارشناسی نوشته در صورتی که آب، زمین، برق و جاده دسترسی داشته باشد. سئوال این است که در کدام منطقه کرمان زمین به قیمت 37 هزار تومان وجود دارد؟
وی تصریح کرد: در متن نظریه کارشناسی نوشته "اراضی مجاور کوه های صاحب الزمان). در حالی که این کوه است و زمین نیست و پلاک ثبتی ندارد؛ پلاک ثبتی آن مربوط به خیابان شهداء است.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان زمین پروژه بام کرمان با کاربری گردشگری و تفریحی واگذار شده در حالی که اکنون برنامه ریزی ورزشی و ... را نیز دارند، گفت: شهرداری دارد کاری را در حوزه کاربری و ابنیه انجام می دهد که در قرارداد از آن منع شده است.
وی افزود: در حال حاضر یک سال از تاریخ انتهای اجاره به شرط تملیک گذشته و سئوال این است چرا راه و شهرسازی این قرارداد را فسخ نمی کند؟
عسکری با اشاره به مسائل زیست محیطی پروژه اظهار کرد: آیا آنچه که در بام کرمان اتفاق افتاده، قطع گسترده درختان، از بین بردن پوشش گیاهی، جاده عریض و ... قابل جبران است؟ اگر نیست براساس اصل 50 قانون اساسی هیچ مسئولی اجازه چنین اقدامی ندارد.
وی بیان کرد: بنابر اظهارات برخی مقامات محیط زیست، بخشی از زمین های پروژه جنگل دست کاشت است. در حالی که واگذاری این اراضی ممنوع است.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به ابهامات حوزه میراث فرهنگی پروژه بام کرمان اظهار کرد: در سطح کشوری مقامات به صراحت اعلام کردند این پروژه برخلاف قوانین است و باید متوقف شود. حال سئوال این است چرا متوقف نمی شود و چرا در میراث فرهنگی کرمان افراد دلسوزی که پیدا شده و علیه این پروژه صحبت و اعلام کردند در حریم میراث فرهنگی قرار دارد، تنها چند روز بعد استعفاء دادند؟
وی با بیان اینکه اکنون مخازن آب پروژه هتل بام در حال بتن ریزی است و دیوارکشی آغاز شده، ادعا کرد: کل پوشش گیاهی روی ارتفاع از بین رفته است.
عسکری اظهار کرد: چرا کارکرد ساختار دولتی در خصوص این پروژه در حوزه محیط زیست، حقوقی و میراث فرهنگی مختل شده و چه کسی رانت اقتصادی را برای موسسه ملل ایجاد می کند؟
وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در پروژه بام کرمان و موارد مشابه، نخستین اشکال، فشار سیاسی است و در بین مقامات عالی رتبه سیاسی استان افرادی را داشته و داریم که معتقد هستند با فشار سیاسی باید پروژه عمرانی را پیش ببرند.
عسکری افزود: در بین مسوولان قبلی عدم باور به کار کارشناسی وجود دارد و قانون گریزی و عدم باور به قانون نیز در بین عده ای از مسوولان دیده می شود که خودشان را فراتر از قانون تصور می کنند و اینها عوامل ریشه ای این پروژه است.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: پروژه بام کرمان می توانست اتفاق نیفتد اگر در شهرداری و ادارات شفافیت قابل قبولی وجود داشت. سئوال این است چرا قانون شفافیت اطلاعات اجرایی نمی شود؟
وی خواستار خلع ید موسسه ملل از پروژه هتل بام کرمان شد و افزود: درخواست ما این است با متخلفان برخورد شود و اگر فساد سازمان شده ای در این پروژه وجود دارد مفسدان معرفی و با آنها برخورد شود.
عسکری با اشاره به اینکه بارها از شهردار و استاندار کرمان درخواست کردیم که درباره ابهامات مطرح شده پاسخ بدهند، اما تا امروز کسی حاضر نشده، افزود: حاضر هستیم در هر جمع و داخل و خارج از دانشگاه مسائل را مطرح و پاسخ را منتشر کنیم.
وی تصریح کرد: اراده سیاسی برای حل مسئله وجود نداشته. اگر بود، باید حل می شد.
مسوول قرارگاه احمدی روشن بسیج دانشجویی استان کرمان در ادامه پیشنهاد کرد: حالا که در این پروژه هزینه شده، شهرداری هتل را بسازد و منافع آن به مردم برسد نه موسسه خصوصی غیرکرمانی و اینکه تبدیل به یک تفرجگاه عمومی بشود.
وی افزود: موسسه ملل در جایی هزینه کرده که زیربنای حقوقی آن مشکل دارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/104090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان