کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش مهر؛

معطلی تاکسی ها در ایستگاه بی تدبیری/ گرانی در خیابان ها می تازد مقالات

معطلی تاکسی ها در ایستگاه بی تدبیری/ گرانی در خیابان ها می تازد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان – رانندگان تاکسی شهر کرمان در حالی با گرانی ناشی از تاثیرات اصلاح نرخ بنزین مواجه شده اند که دولتی ها آن ها را به تدبیر و رفع مشکل در آینده حواله می دهند.

خبرگزاری مهر – گروه استان ها: قانون اصلاح نرخ و سهمیه بندی بنزین در کشور دارای حواشی فراوانی بود پس از گذر از حواشی، مسئولان دولتی به مردم وعده دادند که گرانی سه برابری نرخ بنزین هیچ تاثیری در قیمت کالا و خدمات نخواهد داشت و به همین منظور بازرسی و نظارت برعرضه کالاها در بازار انجام شد.
هر چند موج رسانه ای قابل توجهی در این خصوص راه افتاد اما طبق اعلام رسمی دستگاه های دولتی به صورت متوسط گرانی 15 تا 25 درصد افزایش یافته است و این در حالیست که بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری مهر در بازار کرمان نشان می دهد افزایش قیمت ها بیشتر از این ارقام است و گاه تا 30 درصد گرانی در بازار نمایان شده است.
وعده دولت در خصوص کنترل قیمت ها در حالی محقق نشد که دولتمردان پیش از این، در خصوص کنترل بازار قول های فراوانی داده بود و حتی استاندار کرمان گفته بود که اجرای این قانون فقط تبدیل یارانه غیر مستقیم بنزین به یارانه مستقیم است و نباید روی قیمت ها تاثیر گذار باشد.
گرانی در بازار نمود پیدا کرده است
اما رئیس صمت شمال استان کرمان در گفتگو با مهر از رشد قیمت برخی کالاها در این استان به دنبال اصلاح قیمت بنزین خبر داد.
مهدی حسینی نژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به دنبال اصلاح قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت برخی کالاها هستیم.
وی با اشاره به افزایش نظارت بر قیمت کالاها اظهار کرد: روزانه قیمت بیش از 100 قلم کالای اساسی در کرمان رصد می شود و در صورت گران فروشی پرونده واحدهای صنفی متخلف بررسی و مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

رشد عمومی قیمتها در حالی روی داده که در برخی دیگر از بخش ها قیمت ها به صورت مصنوعی ثابت نگه داشته شده است تا به صورت شعار گونه شاهد رشد قیمت برخی هزینه های مردم نباشیم.
این روزها اگر در هر ایستگاه تاکسی توقف کنید یا پای حرفهای راننده های تاکسی تلفنی و تاکسیهای اینترنتی و حتی سرویس های مدارس بنشینید می بینید سفره این قشر کوچکتر شده است
یکی از این حوزه ها هزینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری است، این روزها اگر در هر ایستگاه تاکسی توقف کنید یا پای حرفهای راننده های تاکسی تلفنی و تاکسیهای اینترنتی و حتی سرویسهای مدارس بنشینید می بینید سفره این قشر کوچکتر شده است.
در روزهای اخیر هزینه زندگی افزایش یافته و این در حالیست یارانه معیشتی که دولت وعده داده بود نیز به همه مردم اختصاص نیافته است.
برای بررسی وضعیت سیستم حمل و نقل عمومی شهر کرمان، سوار یکی از تاکسی های شهر کرمان می شوم و از راننده تاکسی نرخ کرایه را می پرسم، همان کرایه قبل را درخواست می کنم اما با یک آه بلند. همین بهانه ای می شود که از وضعیت اقتصادی تاکسی داران سوال کنم و طولی نمی کشد که درد دلش باز می شود.
نمی دانیم با گرانی چه کنیم
اسمش محمد است و 20 سال است در خط خیابان رجایی به باغ ملی کار می کند، می گوید: اکثر راننده تاکسی ها ماشین بنزینی دارند سوال من این است که چرا حداقل مسئولان از قبل برای دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی اقدام نکرده اند!
این راننده تاکسی می گوید: این چه نوع برنامه ریزی است که هزینه زندگی یک عده را افزایش می دهید و بعد می گویید حق گران کردن را ندارید و هیچ برنامه ای مدونی برای اصلاح سوخت خودروهای آنها نیز نداشته باشید.
از صبح تا شب یک ماشین باید با موتورهایی که بهینه نیستند در این خیابانهای پر ترافیک حرکت کند و مسلما این میزان سوخت برای یک تاکسی کم است
وی می افزاید: سهمیه یک تاکسی با سوخت بنزین 400 لیتر در هر ماه است این در حالیست که از صبح تا شب یک ماشین باید با موتورهایی که بهینه نیستند در این خیابانهای پر ترافیک حرکت کند و مسلما این میزان سوخت برای یک تاکسی کم است.
وی می گوید: برای تامین سوخت باید هزینه بیشتری بپردازیم اما همان کرایه قبلی را دریافت کنیم این در حالیست که هزینه لوازم یدکی نیز به صورت قابل توجه بیشتر شده است.
وی گفت: از لاستیک تا روغن ماشین، قطعات ماشین گران شده همچنین تمام کالاهای اساسی و که روی روال زندگی عادی مردم تاثیر دارد روی زندگی ما هم تاثیر گذاشته اما درآمد ما فرقی نکرده است.
نیمی از وقت تاکسی های دوگانه باید در صف گاز بگذرد
احمد یکی دیگر از از تاکسی داران کرمان است که در ایستگاه باغ ملی به جمع ما اضافه می شود و می گوید: اگر کرایه بیشتر از مردم بگیریم بلافاصله جریمه می شویم اما سواری های شخصی قیمت را افزایش داده اند چون بنزین آزاد استفاده می کنند.
این راننده تاکسی گفت: تاکسی دو گانه دارم و سهمیه ماهانه بنزین 250 لیتر دریافت می کنم این سهمیه را باید در حالی استفاده کنم که مسئولان می گویند خودروهای دوگانه باید از سی ان جی استفاده کنند اما دو نکته وجود دارد اول اینکه خودروهای دوگانه اگر بیش از حد از این سوخت استفاده کنند به سرعت مستهلک می شوند و دوم اینکه صفهای طولانی سی ان جی وقت قابل توجهی از راننده ها را می گیرد.
بسیاری از تاکسی ها فرسوده و یا تک سوز هستند
وی از مسئولان خواست یا تسهیلات لازم را در اختیار راننده ها قرار دهند ویا کرایه ها را افزایش دهند چون عملا ادامه کار با این نرخ برای ما به توجیه اقتصادی ندارد.
مسعود دیگر راننده تاکسی است که می گوید: بسیاری از تاکسی ها تک سوز هستند و نکته جالب تر اینکه بسیاری از آن ها قدیمی هستند و خودروهای غیر بهینه ای داریم که هم هوا را آلوده و هم بنزین زیادی استفاده می کنند، با این وضعیت قشر تاکسی داران تحت فشار قرار می گیرند. مسئولان قبل از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی باید فکری برای اصلاح سیستم حمل نقل شهری می کردند و یا خودروها را نوسازی می شدند.
خودروهای غیر بهینه ای داریم که هم هوا را آلوده و هم بنزین زیادی استفاده می کنند، با این وضعیت قشر تاکسی داران تحت فشار قرار می گیرند
وی ادامه داد: تمام هزینه های ما افزوده شده است اما در مقابل کرایه ها ثابت مانده و همین مساله موجب شده برخی از راننده ها کرایه بیشتر از نرخ مصوب دریافت کنند.
یکی از مسافران نیز به خبرنگار مهر می گوید: باید صبر کنیم تا بتوانیم تاکسی سوار شویم چون خودروهای شخصی کرایه را گران کرده اند.
وی افزود: برخی از راننده های تاکسی هم کرایه بیشتری از نرخ مصوب درخواست می کنند و توجیه آنها هم افزایش عمومی قیمتهاست اما این مساله روی همه فشار آورده است و اگر بخواهیم اینگونه حساب کنیم باید تمام قیمتها افزایش یابد که البته در بسیاری موارد نیز اینگونه شده است.
وی از مسئولان خواست روی نرخ ها یک برنامه ریزی منصفانه داشته باشند که هم شاهد گرانی افسار گسیخته کرایه ها نباشیم و هم تاکسی داران بتوانند بخشی از افزایش هزینه ها را جبران کنند اما پیشنهاد شخصی من ارائه تسهیلات و سهمیه مناسب بنزین به تاکسی داران است.
برخورد قاطع با افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در کرمان
معاون پشتیبانی سازمان حمل بار و مسافر شهرداری کرمان از برخورد قاطع با افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی در کرمان خبر داد.
محمد مهدی نژاد در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی ها و سرویس های مدارس در پی اصلاح و افزایش قیمت بنزین اظهار کرد: تاکنون سازمان و مراجع ذیصلاح هیچگونه افزایش نرخی در این خصوص را اعلام نکرده اند و چنانچه تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود پس از طی مراحل قانونی به اطلاع رانندگان و شهروندان می رسانیم.
وی ادامه داد: در شهر کرمان یکسری آژانس های فاقد مجوز از شهرداری اقدام به افزایش نرخ کرده اند که رانندگانی که این کار را کرده اند فاقد مجوز بوده اند و کارت سوخت هم برای آنها صادر نشده است. پی گیر بحث سوخت رانندگانی که قبلا برای اخذ پروانه اقدام کرده بودند، هستیم.
معاون پشتیبانی سازمان حمل بار و مسافر شهرداری کرمان عنوان کرد: خودروهای گشتی در به صورت دو شیفت در سطح شهر کرمان اقدام به گشت زنی و بازرسی کل خطوط تاکسی می کنند.
وی گفت: همچنین به برخی آژانس ها در خصوص افزایش نرخ اخطار داده ایم و اعلام کرده ایم که سوخت برای آژانس های دارای پروانه تامین شده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/104028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میکروپلاستیک ها از روده به سایر اندام حرکت می کنند

ژست شادی حامد لک با شماره هفت (عکس)

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

فولاد - مس رفسنجان

نویدکیا به هیچکس باج نمی‌دهد (عکس)

لبخند گلرهای کی‌روش: رحمان و حامد نمی‌بازند(عکس)

خلاصه بازی فولاد و مس‌رفسنجان + فیلم

هفته 24 لیگ برتر فوتبال؛ برتری مس رفسنجان در زمین فولاد خوزستان

راهپیمایی مردم کرمان در حمایت از سپاه+ فیلم و عکس

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

فولاد خوزستان 0 - 1 مس رفسنجان/ شاگردان نویدکیا با دست پر به خانه برگشتند + فیلم

پیروزی مس رفسنجان برابر فولاد خوزستان در لیگ برتر فوتبال

درخشش کاراته کاهای کرمانی در رقابت های قهرمانی کشور

توزیع بیش از 25 هزار جلد پاسپورت در فاریاب

آبگیری بند‌های سنگی، ملاتی و گوراب‌ها در سیرجان

6 مصدوم طی واژگونی پیکان در کرمان

تساوی فولاد و مس رفسنجان در نیمه نخست

گزارش زنده: فولاد 0-0 مس رفسنجان

معرفی شرکت‌های صلاحیت‌دار کرمان برای ارائه خدمات ایمنی و آتش‌نشانی

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

مسی‌ها آماده شکست دادن فولاد در هفته بیست و چهارم

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

راهپیمایی حمایت از مردم غزه و «وعده صادق» در پایتخت مقاومت

کمک 10 کشوربه رژِیم صهیونیستی برای خنثی کردن عملیات وعده صادق

حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است

برگزاری مراسم روز شهدای ورزشکار در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

آخرین وضعیت راه‌های جنوب کرمان در پی بارندگی‌های اخیر

صحنه میدان عمل و دیپلماسی ایران هماهنگ و همراه است

دادستان کرمان صدور حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» را اعلام کرد

صحنه میدان عمل و دیپلماتیک جمهوری اسلامی هماهنگ است

خودروی گرفتار در سیل عنبرآباد از غرق شدن حتمی نجات یافت

عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود

ساخت سیل‌بند 180 کیلومتری جنوب آغاز می‌شود

برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در کرمان + تصاویر

مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم

انجام 85 مورد عملیات امداد و نجات در 8 استان متأثر از سیل و آبگرفتگی

سلفی گلزار و همسرش؛ بالاخره از عروس خانم رونمایی شد! | تصویر

هر حرکت حماقت‌آمیز دشمن با عملیاتی ویران کننده روبرو می شود

برترین‌های جشنواره فیلم شهرنما تجلیل شدند

راهپیمایی مردم کوهبنان در حمایت ازپاسخ موشکی ایران به اسرائیل

(عکس) سلفی دونفره محمدرضا گلزار و همسرش!

صدور حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال

نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق‌شدن حتمی در عنبرآباد کرمان

انسداد 25 محور شریانی و غیرشریانی در نواحی جنوبی کشور

تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه

سیل در روستای الله آباد ابوسعیدی

عروسی که به عزا تبدیل شد!

تردد روان و بدون مداخلات جوی در محور‌های شمالی

خدمات رسانی به 10هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی | عملیات امدادرسانی در 4 استان

فیلم/ نجات خودروی گرفتار در سیل از غرق شدن حتمی در عنبرآباد