کرمان رصد

آخرين مطالب

مدیرکل راهداری استان کرمان خبر داد:

صدور 934 هزار بارنامه در 8 ماهه اول امسال اقتصادي

صدور 934 هزار بارنامه در 8 ماهه اول امسال
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در 8 ماهه سال جاری نیز 934 هزار بارنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و 20.3 میلیون تن کالا از مبداء استان در سال جاری حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال 97 هشت درصد رشد را نشان می دهد.

"سیدعلی حاج سیدعلیخانی" صبح امروز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: عمده واردات و صادرات کشور از طریق پنج بندر اصلی خرمشهر، آبادان، بوشهر، بندرعباس و بندر امام انجام می شود که در اواسط جنگ تحمیلی به دلیل قرارگیری خرمشهر و آبادان در منطقه جنگی امکان بهره برداری از این بنادر ممکن نبود و بندر امام به صورت نیمه تعطیل در آمد.
وی با اشاره به پشت نوبت ماندن حدود 100 کشتی بزرگ باری در دریا در آن زمان برای تخلیه بار افزود: طولانی شدن زمان نوبت دهی کشتی ها برای تخلیه موجب نگرانی در زمینه کمبود کالاهای اساسی و از سوی دیگر نیاز جبهه ها به وجود آمده بود و از سوی دیگر امکان فاسد شدن برخی کالاها وجود داشت.
سیدعلیخانی تصریح کرد: در آن زمان موضوع به امام(ره) منعکس شد و ایشان در 26 آذر سال 62 ضمن اطمینان دادن به مردم که مشکلی برای تامین نیاز آنها وجود ندارد، همه کامیون ها را برای تخلیه کالاهای بنادر فراخواندند که ناوگان حمل بار کشور با برنامه ریزی وزارت راه وقت در مدت کوتاهی کشتی های حامل بار را تخلیه و کشور را از یک بحران بزرگ نجات دادند.
وی با اشاره به اینکه در سال 76 روز 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل در تقویم کشور نامگذاری شد، گفت: هر ساله با شروع فصل سرما طرح راهداری زمستانی در کشور از اول دی ماه اجرایی می شود و راهداران برای خدمت‌رسانی به مردم و باز نگه داشتن جاده ها در راهدارخانه ها و گردنه ها مستقر می شوند و اول دی ماه روز راهدار نامگذاری شده لذا 26 آذر تا اول دی ماه به عنوان هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان نام گرفته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه اظهار کرد: حمل و نقل جاده ای در دو گروه حمل بار و مسافر به مردم خدمات می دهد که براساس آمارنامه رسمی حدود 13 هزار و 800 کامیون در استان کرمان به حمل بار مشغول هستند که 270 شرکت و شعبه حمل و نقل بار در این حوزه فعالیت دارند.
وی با اشاره به اینکه حدود 18 هزار راننده در بخش حمل و نقل بار در استان مشغول به کار هستند، افزود: در سال 96 با 29 میلیون تن بار که از مبداء استان کرمان حمل شده، رتبه پنجم کشور را داشتیم. علی رغم اینکه متوسط رشد بار در کشور دو و نیم درصد بوده، در سال 97 با رشد 11 و نیم درصدی در استان، به حمل 31.8 میلیون تن از مبداء استان با دو رتبه ارتقاء به سوم کشوری دست پیدا کردیم.
سیدعلیخانی اظهار کرد: در 8 ماهه سال جاری نیز 934 هزار بارنامه در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته و 20.3 میلیون تن کالا از مبداء استان در سال جاری حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال 97 هشت درصد رشد را نشان می دهد.
وی تصریح کرد: در راستای رضایتمندی رانندگان، محاسبه کرایه بار براساس تن‌کیلومتر از اواخر سال قبل اجرایی شده که این کار قیمت کرایه را تثبیت و ازحمل بار پایین تر از قیمت جلوگیری می کند و موجب عدالت نسبی در حمل بار می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: از مردادماه سال قبل بیش از 13 هزار نفر از رانندگان و همسران آنها بدون پرداخت هیچ‌گونه وجهی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند که منابع آن از محل نیم درصد سهم کمیسیون شرکت ها پرداخت می شود.
وی افزود: امسال برای رانندگان جدید و بازماندگان سال قبل ثبت نام داشتیم و از آبان ماه امسال دو نفر از فرزندان مجرد رانندگان نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.
سیدعلیخانی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته با شرایط به وجود آمده در کشور و نرخ ارز، قیمت لاستیک چندین برابر شد که موجب اعتراض جمعی رانندگان کشور شد و دولت برای کمک به بخش حمل و نقل ارز دولتی به این بخش تخصیص داد و حجم مناسبی لاستیک وارد شد.
وی با اشاره به اینکه لاستیک تولید داخل 20 درصد مصرف سیستم حمل و نقل را تامین می کند و 80 درصد باید وارد شود، تصریح کرد: برای توزیع عادلانه لاستیک یک سامانه طراحی و حدود 84 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان بخش حمل و نقل کالا و مسافر توزیع شد که قمیت متعادل و نیاز رانندگان رفع شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: 9000 حلقه لاستیک موجودی انبار استان است و در لاستیک سنگین کمبودی نداریم.
وی در بخش یگری از سخنانش افزود: اختلاف بین عرضه و تقاضا در بار موجب بی عدالتی می شود که یکی از شیوه های توزیع بار، وجود سالن اعلام بار فیزیکی و البته سیستم قدیمی و ناکارآمد بوده که ما در استان کرمان سیستم اطلاع رسانی اینترنتی و اعلام بار را طراحی کردیم و راننده می تواند در هر جا که باشد بار را انتخاب و نسبت به حمل آن اقدام کند که این سیستم به طور آزمایشی در حال اجراست.
سیدعلیخانی با اشاره به دریافت کمیسیون اضافه برخی شرکت ها از رانندگان عنوان کرد: بازرسی و رسیدگی به تخلفات انجام شده و در کمیسیون های مواد 11 و 12 به 508 پرونده رسیدگی شده است؛ همچنین رانندگان می توانند از طریق سامانه "شهرا" 141 شکایات خود را مطرح کنند که از ابتدای امسال تاکنون 720 مورد شکایت از طریق این سامانه رسیدگی شده است.
وی در ادامه بیان کرد: در استان کرمان هفت پایانه مسافربری در حال فعالیت است که پنج مورد تحت مالکیت شهرداری و دو مورد متعلق به بخش خصوصی است و 85 شرکت، موسسه و شعبه در حمل مسافر در استان فعال هستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار کرد: 680 دستگاه اتوبوس با عمر متوسط 12 سال، 749 دستگاه مینی بوس با عمر متوسط 17 سال و 2098 خودروی سواری کرایه در زمینه حل مسافر در استان فعالیت می کنند که در بخش سواری کرایه بعد از مازندران از نظر تعداد رتبه دوم را در کشور داریم.
وی با اشاره به اینکه 5300 نفر راننده در حمل و نقل مسافر در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: در سال 97 تعداد 5.6 میلیون مسافر از مبداء استان کرمان به مقاصد داخل و خارج از استان جابه جا شده که رتبه ششم کشور را در تعداد مسافر داریم.
وی با اشاره به اینکه استفاده از ناوگان عمومی حمل مسافر در کشور رو به کاهش رفته، افزود: در 8 ماهه امسال در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل با جابه جایی 3.9 میلیون مسافر رشد 24 درصدی را داشته ایم.
سیدعلیخانی با اشاره به اینکه سفرها قانونمند شده، اظهار کرد: یکی از مشکلات پایانه مسافربری کرمان حضور جارچی و دلال هایی بود که در جابه جایی مسافر فعالیت می کردند و دلال هایی وجود داشت که ماهیانه درآمد 9 تا 10 میلیون تومان داشتند و حق رانندگان و شرکت ها ضایع می شد.
وی تصریح کرد: به صورت پایلوت در کشور طرحی اجرا کردیم که فروش بلیت به صورت تک نرخی و صرفا اینترنتی، یا از طریق وب کیوسک های پایانه و یا با کارت بانکی به صورت متمرکز انجام می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در این طرح کل مبلغ فروش بلیت به حساب متمرکز واریز و بعد از کسورات قانونی، سهم شرکت، راننده و مالک به حساب آنها واریز می شود و ارتباط نقدی بین مسافر، راننده و شرکت برداشته شده که موجب شده نرخ زیر قیمت نداشته باشیم و مازاد مسافر نیز از طریق پلیس راه‌ها با ارسال صورت وضعیت، چک می شود.
وی با اشاره به جابه جایی زائران اربعین گفت: مسئولیت کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین به عهده اداره کل راهداری است که در سال قبل 24 هزار زائر از استان به مرزها اعزام شدند وامسال این عدد به 46 هزار نفر رسید.
سیدعلیخانی بیان کرد: امسال با استفاده از 1602 سرویس اتوبوسی زائران را به مرزهای شلمچه و چذابه و تعداد کمی به مرز مهران اعزام کردیم و با توجه به کمبود اتوبوس و اتفاقاتی که در خاک عراق افتاده بود، برای کمک به جابه جایی زائران کرمانی در عراق نیز 45 دستگاه اتوبوس به داخل عراق فرستادیم و خوشبختانه بدون هیچ حادثه و مشکلی کار انجام شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در سال گذشته 61 هزار نفر از رانندگان حرفه ای را تحت آموزش های تخصی قرار داده ایم. همچنین 11 هزار و 500 دانش آموز در زمینه استفاده درست از راه، آشنایی با علائم و ... آموزش داده شده اند.
وی با اشاره به آموزش های ارتقاء ایمنی پنج گانه در زمینه استفاده از ادوات کشاورزی، موتورسواران، وانت بارها و ... گفت: 75 دوره آموزشی در این زمینه برگزار و 7500 نفر در دوره ها شرکت کردند و کرمان امسال جزو استان های سبز و کاهش تلفات در طرح پنجگانه بوده است.
سیدعلیخانی با اشاره به حوزه راهداری بیان کرد: 13 هزار کیلومتر راه آسفالته در استان کرمان داریم که از نظر طول راه ها استان دوم و با بیش از 1900 کیلومتر بزرگراه نیز بعد از اصفهان در رتبه دوم کشور قرار داریم.
وی با اشاره به اینکه 2465 کیلومتر از راه های استان محورهای شریانی هستند که در این بخش رتبه سوم را داریم، تصریح کرد: هر ساله در نگهداری راه ها، ابنیه و ایمن سازی در حوزه راهداری برنامه ریزی می کنیم و سال گذشته 371 هزار تن آسفالت در جاده های استان ریخته ایم که رتبه سوم کشور در این زمینه به حساب می آییم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی حوادث رانندگی استان کرمان، واژگونی با فراوانی 57 درصدی است، گفت: برای کاهش خسارات و تلفات ناشی از واژگونی، شانه‌سازی و اصلاح شیب شیروانی در طول 425 کیلومتر از جاده های استان انجام شده است.
وی افزود: 69 نقطه پرتصادف در جاده های استان با هماهنگی پلیس راه اصلاح شده و ساخت سه راهدارخانه و دو آشیانه ماشین آلات در سال جاری در زمینه نگهداری ابنیه فنی صورت گرفته است.
سیدعلیخانی تصریح کرد: علی رغم انجام همه اقدامات، اگر رانندگان ضوابط ایمنی را رعایت نکنند، فعالیت های صورت گرفته بی تاثیر خواهد بود زیرا در بررسی صورت گرفته مشخص شده عامل 75 درصد حوادث رانندگی عامل انسانی است و در 25 درصد دیگر نیز انسان نقش دارد.
وی بیان کرد: اگر سرعت و ایمنی رعایت شود، حتی با خودروهایی که ایمنی کمتری دارند، تصادف نخواهیم داشت. سرعت زیاد در واژگونی، برخورد رخ به رخ و عدم رعایت حق تقدم نقش زیادی دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه 25 گردنه برف گیر در استان داریم، گفت: 1057 کیلومتر از جاده های اصلی استان کرمان تحت تاثیر بارندگی در این گردنه ها قرار دارند و هر ساله با شروع فصل سرما از 15 آذر تا 15 فروردین ماه سال بعد طرح راهداری زمستانه را در آنها اجرا می کنیم.
وی ادامه داد: در 41 راهدارخانه ثابت و سیار 370 نفر راهدار با 186 دستگاه راهداری مستقر می شوند و کار باز نگ داشتن جاده را انجام می‌دهند.
سیدعلیخانی با اشاره به نقش خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان در بروز تصادفات تصریح کرد: 37 مجتمع خدمات رفاهی فعال در استان داریم که امکانات مورد نیاز مسافران را دارند و محل خوبی برای استراحت راننده است.
وی با اشاره به اینکه 25 مجتمع در حال ساخت و 47 مجتمع درمرحله دریافت موافقت اصولی هستند، افزود: با تکمیل این موارد، در راه های اصلی به ازای هر 40 کیلومتر یک مجتمع خدمات رفاهی خواهیم داشت که اکنون این عدد حدود 115 کیلومتر است.
مدیرکل راهداری و حل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به سیستم هوشمند حمل و نقل جاده ای گفت: تا سال 96 فقط 23 دوربین ثبت تخلف در جاد های استان کرمان داشتیم که از سال 97 تعداد 111 دوربین جدید نصب و امسال نیز 15 دوربین اضافه شده است.
وی گفت: در مجموع اکنون 101 دوربین فعال است و امیدواریم مابقی تا پایان سال به مرحله بهره برداری برسد ضمن اینکه حدود 50 میلیارد تومان هزینه نصب 149 دوربین شده است.
سیدعلیخانی اظهار کرد: 91 سامانه ترددشمار در محورهای استان نصب شده و 23 دوربین نظارتی در محورها داریم.
وی در ادامه اظهار کرد: سامانه 141 به شکل 24 ساعته به مرکز مدیریت راه های ما متصل است که اطلاعات راه ها را به مردم ارائه می دهد.
سیدعلخانی در پایان درباره جاده شهداد – نهبندان گفت: بخشی از این مسیر به طور کامل زیر آب رفته بود که اکنون آب فروکش کرده و جاده مشخص است اما دو طرف جاده کاملا باتلاق است.
وی افزود: اکنون مسیر خاکی در دسترس است و می خواهیم دریاچه را دور بزنیم. اما احداث جاده در حوزه کاری ما نیست و مربوط به راه و شهرسازی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/103963/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان

ذخیره 2 میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج

افشاگری بازیکن پیشین فولاد علیه این تیم

بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است

ببینید | تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود در کرمان او را به همراه خود می‌برد

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم + ویدئو | واکنش مردم برای نجات او را ببینید

جدیدترین تصویر از محمدرضا گلزار در آمریکا + عکس

اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به 3 بیمار

(عکس) هزینه 125 میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA

ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی

جان دوباره تالاب جازموریان بعد 2 سال خشکسالی

تخصیص٢ هزار میلیارد ریال اعتباربرای بهسازی سطوح پروازی فرودگاه بم

پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

کبد جوان 22 ساله کرمانی به یک بیمار در شیراز زندگی بخشید

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد

اجرای نمایش عروسکی«استخوان ماهی جادویی» برای کودکان رفسنجانی

هشت تیم برتر جام حذفی را انتخاب کنید

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

فجر ساعت پخش زنده بازی مس کرمان و چادرملو اردکان‌ + پخش آنلاین

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند

(ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم

گلوگاه‌های فساد را ببندید

لحظه غرق شدن یک کودک در سیلاب رودخانه‌ای در بم+ فیلم

جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است

جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی

پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است

تالاب جازموریان جان دوباره گرفت

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

جوان 22ساله کرمانی به یک بیمار زندگی تازه بخشید

شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در کرمان متلاشی شد

تصاویر تلخ از کودکی که رودخانه پشترود بم او را به همراه خود می‌برد!

امروز در برخی از مناطق کرمان باران می‌بارد

آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران‌خودرو در بم

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

میدان مغناطیسی زمین 3.7 میلیارد ساله است

دانشمندان تنها در 150 دقیقه الماس ساختند

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

آشتی با سکوها، کنار نویدکیا هستیم (عکس)

هر بازی یک کار ویژه: واسعیِ آماده(عکس)

از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 7 اردیبهشت / بارش باران در محورهای مواصلاتی 3 استان

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

مس رفسنجان با حذف پیکان راهی مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی شد

فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! + عکس

هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در 5 استان