کرمان رصد

آخرين مطالب

طرح ترافیکی زمستانه کرمان آغاز شد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان کرمان و جمعی از مسئولین استان طرح ترافیکی زمستان 98 استان کرمان با برگزاری مانوری توسط دستگاه‌های مرتبط خدمات‌رسان جاده‌ای در گردنه خانه سرخ واقع در محور سیرجان ، بردسیر آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان محمدصادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان امروز 21 آذرماه در رزمایش طرح ترافیکی زمستان 98 آرامش و امنیت را دو مقوله جدا نشدنی دانست و گفت: امنیت از واجبات است و زمانی امنیت باشد آرامش نیز وجود دارد ضمن آنکه سرمایه اجتماعی نیز از دست نمی‌رود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با تاکید برآنکه مردم جمهوری اسلامی قدر امنیت را به خوبی می‌دانند، تصریح کرد: مردم زمانی امنیت را در راستای سلامت خود ببینند قدر آن را می‌دانند و این مهم نیز با تلاش‌های سنگربانان امنیت و سلامت جامعه محقق می‌شود.
** جان باختن بیش از 800 نفر در استان کرمان به دلیل حوادث ترافیکی
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سردار 'عبدالرضا ناظری' فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این آئین گفت: زمستان امسال آماده یک خدمت رسانی خوب به مردم استان کرمان خواهیم بود و براساس گزارشات هواشناسی، زمستان امسال شاهد بارش خوبی در استان خواهیم بود. وی با بیان این مطلب که 750 تیم مشترک امسال در این طرح همکاری دارند، اظهار کرد: این طرح از امروز تا 20 اسفندماه جاری ادامه خواهد داشت و حضور دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این رزمایش بیانگر آمادگی سازمان ها و نهادها و همراهی خوب در اجرای ماموریت و خدمت رسانی به مردم است. فرمانده انتظامی استان کرمان کنترل حوادث ترافیکی، کنترل رفتار رانندگان، نجات جان مردم و ... را از جمله اهداف طرح ترافیکی زمستانه برشمرد و بیان کرد: کنترل تصادفات، سوانح و حوادث ترافیکی با توجه به لغزندگی محورها و برودت هوا در زمستان از دیگر اهداف این طرح است.
گفتنی است که نیروی هوایی ناجا نیز با پشتیبانی در نظارت و کنترل رفتار رانندگان و همچنین امدادرسانی، به کمک این طرح خواهد آمد. وی با اشاره به اینکه پلیس با 180 تیم در گردنه و راههای استان کرمان حضور خواهد داشت، بیان کرد: در سطح استان 27 گردنه برف گیر وجود دارد که گردنه خانه سرخ یکی از مهمترین این گردنه‌ها است که این طرح به صورت عملیاتی در این منطقه به مرحله اجرا در خواهد آمد. سردار ناظری در ادامه به آمار تلفات جاده ای استان کرمان اشاره و اعلام کرد: سال گذشته یک هزار و 120 نفر در طول محورهای درون و برون شهری استان به علت تصادف جان خود را از دست داده‌اند که حدود 80 درصد آنها در جاده های برون شهری جان باخته‌اند، لذا کنترل رفتار رانندگان، کنترل جاده‌ها و خدمت رسانی به مردم در دستور کار امسال پلیس است. فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان این مطلب که بیش از 91 میلیون تردد در محورهای استان در سال گذشته ثبت شده است، عنوان کرد: در 8 ماهه گذشته سال جاری بیش از 800 نفر در استان به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده اند، که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا نکرده است؛ لذا انتظار می رود در کنار اقدامات پلیس مردم نیز با انجام اقداماتی همچون معاینه فنی خودرو، کنترل سیستم گرمایشی، به همراه داشتن زنجیر چرخ و ... ایمن سفر کنند.
وی تاکید کرد: پلیس به هیچ عنوان اجازه تردد خودروی که زنجیر چرخ ندارد، در مناطق برفی استان را نخواهد داد و همچنین حتما با رانندگان پرخطر نیز برخورد خواهیم کرد؛ ضمن آنکه خودروهای پلیس به ردیاب لحظه ای خودروها مجهز بوده و رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته باشند را به صورت بر خط اعمال قانون خواهد کرد. فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری مردم بتوانیم زمستان کم حادثه‌ای برای استان کرمان رقم بزنیم.
** با 22 دوربین نظارتی، تمام گردنه‌های اصلی استان را نظارت می‌کنیم
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان 'سید علی حاج سیدعلیخانی' مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان نیز در آئین گفت: 13 هزار و 300 کیلومتر راه آسفالته در استان وجود دارد که در این زمینه کرمان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است. همچنین استان کرمان بعد از استان اصفهان با یک هزار و 900 کیلومتر بیشترین طول بزرگراه را در سطح کشور دارد. وی با بیان این مطلب که 25 گردنه برف‌گیر با طول یک هزار و 57 کیلومتر در سطح استان کرمان وجود دارد، بیان کرد: 41 راهدارخانه سیار و ثابت برای طرح زمستانه 98 تجهیز شده‌اند و 370 پرسنل راهداری در این گردنه‌ها فعال هستند ضمن آنکه 186 دستگاه خودرو سبک و سنگین اداره کل راهداری در این طرح خدمات به هموطنان ارائه می‌کنند.
مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اقدامات راهداری استان کرمان در زمان برف و یخبندان در راستای کمک به مسافرین و رانندگان، اظهار کرد: 29 هزار تن شن و نمک برای بازگشایی محورهای استان در فصل زمستان خریداری شده است که در زمان های یخبندان و برف گرفتگی محورهای مواصلاتی استان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. وی با بیان این مطلب که با 22 دوربین نظارتی، تمام گردنه‌های اصلی استان را نظارت می‌کنیم، عنوان کرد: چهار دوبین نظارتی جدید نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمان و به ویژه گردنه ها نصب خواهد شد.
شایان ذکر است که 37 مجتمع خدمات راهی نیز در طول محورهای مواصلاتی تجهیز شده‌اند تا در صورت بسته شدن راه، کار خدمات رسانی به هموطنان را انجام دهند سیدعلیخانی با اشاره به نقاط حادثه خیز استان کرمان، خاطرنشان کرد: 69 نقطه پرحادثه در 15 شهرستان استان به شکل امانی رفع حادثه خیزی شده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/103725/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکایت عجیب گل‌گهر از افشین پیروانی!

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

هشدار قرمز هواشناسی در جنوب کرمان بدون تلفات جانی/ سیل امسال خسارت کمتری داشته است

شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!

راه اندازی هیئت صلح جانبازان

گلدان گیری و مقدمات تولید نهال در جنوب کرمان

ثبت یک شکایت عجیب از مدیر تیم پرسپولیس!

محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد

واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل

کشف بیش از 128 میلیارد کالای قاچاق در طرح 3 روزه پلیس کرمان

برنامه ریزی برای راه اندازی ساخت اتاق اتوبوس و تریلی در واگن سازی زرند

نجات کودک غرق شده در سیلاب

30 توزیع مشترک جهیزیه در کرمان توسط کمیته امداد و ارتش

نجات کلیه افراد مفقود شده در اثر سیلاب‌های جنوب کرمان

انهدام باند سرقت احشام با کشف 8 مورد سرقت

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد

وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود

سیل در کمین 1200 روستا در سیستان و بلوچستان

شناسه دار شدن بیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت توسط سیلاب

تخریب مزارع کشاورزی جیرفت بر اثر سیلاب

آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی جنوب استان کرمان

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت

باران راه ارتباطی 38 روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

انگشت‌های اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد

انگشت‌ اتهامی که به سمت سعید آقاخانی، جواد عزتی و محسن تنابنده گرفته شد/ صداوسیما عذرخواهی کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

شناسه دار شدنبیش از 3 هزار هنرمند زرندی در سامانه وزارت میراث فرهنگی

سیل جان 3 دختر را در کرمان گرفت / آخرین خبر از سرنوشت دختران

خسارت 57 میلیاردی سیل به راه‌های جنوب کرمان

سرمربی یونانی با یک خبر بد به سیرجان برگشت!

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

سیراب شدن کویر کرمان در بهار

جاده جیرفت - بلوک بازگشایی شد

وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود

دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در ماهان

تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک

رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند

4 مفقودی سیل استان کرمان زنده پیدا شدند

(ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان 12 تا 20 ساله