کرمان رصد

آخرين مطالب

رشد 35 درصدی صادرات استان کرمان در 7 ماهه امسال سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار کرمان با بیان اینکه 70 درصد صادرات ایران به 5 کشور دنیا صورت می‌گیرد، بر لزوم شناخت بازارهای خارجی تاکید کرد و گفت: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد رشد صادراتی استان را داشته‌ایم و سال گذشته هم صادرات دو برابری نسبت به سال 96 را شاهد بودیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، دکتر محمدجواد فدائی امروز 21 آذر ماه در همایش تحلیل از صادرکنندگان نمونه استان عنوان کرد: وجود صادرکننده نمونه به معنای این است که در همین مشکلات داخلی و خارجی می‌شود، موفق و نمونه عمل کرد.
وی انتقال تجربه میان صادرکننده‌های نمونه و دیگر دیگر فعالان این عرصه را در رسیدن به اهداف بزرگی چون افزایش صادرات و به دست آوردن بازارهای جهانی موثر دانست و ادامه داد: رشد صادراتی ما نشان می‌دهد که به جلو حرکت می‌کنیم، هر چند با کندی باشد.
استاندار کرمان افزود: در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه 35 درصد رشد صادراتی استان را داشته‌ایم و سال گذشته هم صادرات دو برابری نسبت به 96 شاهد بودیم.
فدائی عنوان کرد: شناخت بازارهای خارجی از مشکلات ماست، 70 درصد صادرات ما تنها به 5 کشور انجام می‌‌شود و متاسفانه حتی با برخی از همسایگانمان طراز تجاری منفی داریم.
استاندار کرمان به تاثیرگذاری صادرات در قیمت داخلی کالاها اشاره داشت و بیان کرد: سیاستگذاری‌های کلان کشور باید از سوی دولت و مجلس حل شود، مسائلی چون پیوستن به سازمان تجارت جهانی، پذیرش و یا عدم پذیرش ‌FATF از مسائلی هستند که باید سریعا تعیین تکلیف شوند.
** برای رونق تولید، مسیر صادرات باید حتما باز شود
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این همایش به صادرات 88 میلیون تن کالای ایرانی در سال جاری اشاره داشت و گفت: این میزان صادرات به لحاظ وزنی 17 درصد افزایش وزن و به لحاظ ریالی 27 میلیارد دلار افزایش دارد.
مدرس خیابانی ادامه داد: در خیل عظیم کالاهای صنعتی و معدنی با افزایش ظرفیت رو به رو هستیم، برای رونق تولید مسیر صادرات باید حتما باز شود.
وی با بیان اینکه تفاوتی بین رونق تولید و حمایت از صادرات قائل نیستیم، بیان کرد: بخش زیادی از تولید کننده‌های ما صادر کننده هستند و صادرکننده‌ها هم از تولید کننده‌های ما حمایت می‌کنند.
مدرس خیابانی تصریح کرد: برخی از محدودیت‌های داخلی منشا بیرونی دارند و باید مراقب باشیم تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم، اما گاهی کج سلیقگی و کج فهمی‌ها منشا این محدودیت‌‌ها می‌شود که باید برداشته شوند.
وی تاکید کرد: برنامه‌های توسعه تجارت حتما باید در ارتباط با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باشند و بخش خصوصی ما در جریان تفاهم‌نامه منعقده قرار گیرند.
قائم مقام وزیر صمت گفت: هدف صادراتی ایران 15 کشور همسایه است که هزار و 200 میلیارد دلار کالا از دنیا خریداری می‌کنند، اما ما تنها 24 میلیارد دلار یعنی 2 درصد کالای مورد نیاز آنها را تامین می‌کنیم در حالی که ظرفیت 100 میلیارد دلاری امکان‌پذیر است.
مدرس خیابانی گفت: در شورای عالی صادرات به ریاست رئیس جمهور، موضوعات کلان صادراتی مطرح و بررسی می‌شوند، لذا نیاز به ساز و کار ابزاری برای رفع مشکلات خرد صادر کننده‌ها داریم.
وی راه‌اندازی کارگروه‌های توسعه صادرات را با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت بررسی مسائل صادراتی در سطح استانی پیشنهاد داد و گفت: باید آمایش سرزمینی و ظرفیت‌های منطقه‌ای برای توسعه صادرات مورد استفاده قرار دهیم.
**امکان افزایش صادرات استان کرمان تا مرز 10 میلیارد دلار
براساس این گزارش سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این همایش گفت: صادرکننده‌ای که توانسته در چنین شرایط دشواری به عنوان نمونه مطرح شود، اگر شرایط سهلی را برای او فراهم کنیم حتما بیشتر کار خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما بارها اعلام کردیم که از تحریم‌های خارجی هراسی نداریم و می‌توانیم از آنها عبور کرده و ادامه کار دهیم، اما همه شکایت از تحریم و مشکلات داخلی دارند.
طبیب‌زاده تامین مالی را از دغدغه‌های صادرکننده‌ها دانست و گفت: هزینه تامین مالی برای صادرکننده‌های ما چند برابر هزینه مالی دیگر کشورها است و چگونه می‌شود با این هزنینه‌ها رقابت کرد.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: باور کامل به امر صادرات باید داشته باشیم و توجه به این مسئله که آیا دیپلماسی اقتصادی کشور را متناسب با نیاز این حوزه دیده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: 2.2 میلیارد دلار در کرمان صادرات داریم که امکان افزایش آن تا مرز 10 میلیارد دلار وجود دارد و اگر شرایط داخلی کشور حل شود می‌توانیم به این میزان برسیم.
**لزوم تشکیل سندیکای متحد و برند خاص
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، رایزن‌های بازرگانی را از عناصر مهم در توسعه صادراتی دانست و گفت: صادرات ما از شکل سنتی و تک نفره باید تغییر کند.
وی ادامه داد: سندیکای تجاری خارج از کشور با 5 و 10 برند در یک کشور، مقاومت بین خودمان ایجاد می‌شود که اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت باید کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.
پورابراهیمی تصریح کرد: با تشکیل سندیکای متحد و برند خاص بهتر می‌توان به بازارها راه یافت و از ضمانت‌‌ها و مباحث حقوقی بهره‌ برد و ریسک و هزینه صادرات را پایین آورد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مبنای محاسبه نرخ تسویه صادراتی باید نرخ ارز سامانه سنا باشد، ضمن اینکه امکان تهاتر حواله‌های صادراتی با کالاهای وارداتی را هم توافق کردیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ظرفیتی که از کاهش نرخ پولی ما رخ داده، باید صادرات ما را چند برابر می‌کرد.
پورابراهیمی بخشنامه‌های گسترده در حوزه صادرت را مشکل ساز دانست و گفت: سیاستگذاری‌ها باید مبتنی بر یک منطق و با هماهنگی بخش خصوصی باشد.
وی ابراز داشت: کرمان با توجه به ظرفیت‌های بالای صادراتی خود باید مطالبه جدی صادرات را از استان دنبال کند، جلسات شورای عالی صادرات باید به صورت مستمر برگزار گردد.
مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در این جلسه از افزایش 35 درصدی صادرات استان کرمان خبر داد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند با سرعت مشکلات کشور را برطرف کند و این نگاه در وزارت صنعت وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/103695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید