کرمان رصد

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دولتمردان معیشت مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند سياسي

دولتمردان معیشت مردم را مورد توجه ویژه قرار دهند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - امام جمعه کرمان با اشاره به لزوم توجه دولتمردان به معیشت و قدرت خرید مردم، گفت: اگر کسی در هر مسئولیتی چنین دلسوزی ندارد، ماندن وی در آن مسئولیت خیانت به جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: حضرت علی (ع) فرمودند «مواظبت کنید که دنیا برای زندگی همیشگی شما آفریده نشده است و دنیا گذرگاه هست» و در ادامه حضرت می فرمایند «گرچه در مدت طولانی برخی ها در دنیا می می مانند ولی همه می دانند که هیچ کس برای زندگی ابدی دنیا خلق نشده است» اگر می خواهیم حق این مطلب را ادا کنیم، باید رعایت تقوا را در زندگی در دستور کار قرار دهیم.
وی با اشاره به بحث نامه اعمال در قیامت ادامه داد: در این زمینه چند سوال مطرح هست که سوال اول این است که ما چند نامه عمل داریم و سوال دوم این است که میزان دقت در ثبت و ضبط اعمال ما چگونه است و سوال سوم این است که اینکه گفته می شود که نامه اعمال ما ثبت می شود، آیا همانند همین ثبت های دنیوی است یا خیر؟
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که از دیدگاه قرآن کریم سه نوع نامه اعمال داریم، بیان داشت: یک نوع از آن عبارت است از کتاب واحدی که از اولین تا آخرین انسان اعمال شان در آن ثبت می شود یعنی برای همه انسان ها یک نامه اعمال وجود دارد و طبق برخی تفاسیر همان لوح محفوظ است.
وی با اشاره به نوع دوم نامه اعمال، بیان داشت: نامه اعمال هر قوم است که قرآن کریم می فرماید «هر امتی هم در قیامت با نامه عمل خود فراخوانده می شود» این همان است که خداوند می فرماید «این همان نامه عملی است که برای زندگی جمعی شما درنظر گرفته شده است» چرا که حرکتی فردی با حرکت جمعی متفاوت است که می توانند دارای اثرات مثبت یا منفی باشد.
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که نامه عمل سوم این است که هر فرد یک نامه عمل دارد، تصریح کرد: اینجا همان حرکت فردی من و شما است که تمام اعمال ما ثبت و ضبط می شود، آنقدر دقیق ثبت می شود که قرآن کریم می فرماید «خود شما هم می توانید قضاوت کنید» لذا قرآن کریم می فرماید دقت در نامه اعمال بسیار بالا است.
وی با اشاره به اینکه نگاه، کلام و حرف ها و اعمال صریح ما در نامه اعمال ما ثبت و ضبط می شود، اظهار کرد: کسانی که خوب عمل کردند خوشحال و آنهایی که بد عمل کرده اند، ناراحت و غمگین هستند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه سه نوع ثبت اعمال وجود دارد، ادامه داد: یک نوع ثبت کردن، از طریق نوشتن است و در این زمینه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند «همه اعمال شما ثبت و نوشته خواهد شد» اما به این موضوع توجه داشته باشیم ثبت در کتاب و دفتر مثل این کتب و دفتر دنیایی نیست ولی اینکه چگونه و با چه دقتی نوشته اند باید ببینیم. حضرت علی (ع) فرمود «بیچاره است آدمیزاد، آدمیزادی که اجلش پنهان است، عمل وی هم مکتوب و ضبط شده است» جوری که در هر شرایط پیدا و پنهانی قرار بگیرد، عملش ثبت می شود.
وی با اشاره به نحوه دیگر ثبت عمل که همان روح و روان ما است و رفتار ما بر شخصیت ما اثرگذار است، ابراز داشت: واقعیت و هویت هر انسانی با همین عمل وی ساخته می شود و گاهی اوقات به شکل دیگری عمل ثبت می شود که آن از طریق تجسم عمل است که باید در وقت دیگری توضیح داده شود و هیچ منافاتی این سه شیوه ثبت عمل با یکدیگر ندارند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن گرامیداشت روز نیروی دریایی و رورز بسیج قهرمان گفت: بسیح شهرت آفاقی را در کنار بی نامی مطلق می طلبد، بسیج پرقدرت اما بی ادعا ظهور کرده است و این لشکر مخلص قوی ترین لشکر جهان است و خار چشم دشمنان است لذا این مناسبت بر همه بسیجیان مبارک باد.
لزوم توجه ویژه دولتمردان به مشکلات معیشتی مردم
وی با اشاره به بحث های این چند روزه افزود: دولتمردان باید دو دلسوزی جدی داشته باشند، هر کسی در دولت به معنی خاص و عام باید روح و روانش متوجه دو دلسوزی جدی باشد؛ اولین آنها معیشت مردم است به زندگی آبرومند یک ایرانی و قدرت خرید آنها باید توجه داشته باشند، اگر کسی در هر مسئولیتی چنین دلسوزی ندارد، ماندن وی در آن مسئولیت یک خیانت به جامعه است.
امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که دلسوزی دوم، مربوط به بیت المال است و اجازه ندهیم که بیت المال حیف و میل شود، تصریح کرد: باید فضا را کامل آماده کنیم لذا ممکن است در نحوه اجرای برخی از دلسوزی ها اختلافی در میان کارشناسان باشد اما باید به بهترین خروجی برسیم.
وی با اشاره به اینکه وقتی قانونی وضع شود و به منافع ملی در آن توجه شود و عده ای می خواهند آن قانون را زیرپا بگذارند، امر درستی نیست، بیان داشت: نمونه آن فتنه سال 88 است که علی رغم اینکه همه چیز قانونی پیش رفت اما گروهی مجاری قانونی را درنظر نگرفتند و وارد خیابان شدند و از کف خیابان خواستند نتیجه را عوض کنند که رهبری ایستادند و گفتند این انتخابات باطل نمی شود و از مجاری قانونی باید پیگیری شود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به قضایای اخیر، اظهار داشت: قانونی با توافق سه قوه تصویب شد که اعتراض قانونی آن منطقی است اما در ادامه عده ای کف خیابان بریزند و بخواهند قانون را عوض کنند و رهبری حرکتشان را به دست کاخ سیاه بدهند و افرادی از خدا بی خبر به اموال عمومی رحم نکنند خب نتیجه این می شود.
فرمایشات رهبری حجت را بر همه تمام کرد
وی با بیان این مطلب که رهبری انقلاب در زمان امام و الان، ولایت فقیه جانشین امام زمان است و حکم وی حکم امام زمان است و حجت بر ما تمام است، اظهار داشت: راه کارشناسی مسائل خوب است اما نباید از طریق مجاری غیر قانونی عده ای اعتراض کنند.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) کلامت خوبی در بیان فتنه ها دارند، افزود: «فتنه ها شباهت به حق دارند اما وقتی فتنه می خواهد بستر خود را جمع کنند هویت آنها مشخص می شود» در ادامه حضرت فرمود: «مثل گردبادها فتنه ها از شهرها عبور می کنند برخی شهرها خراب و برخی ها خراب نمی شوند که این امر بسته به سه مسئله مهم دارد که اولین آن این است که باید بصیرت افراد بالا باشد» مردم باید بداند میدان مبارزه کجاست و علیه چه کسانی شعار بدهد در ادامه آدم بصیر باید به تکلیف عمل کند در جریان امام حسین (ع) عده ای بصیرت داشتند اما تکلیف محور نبودند و تماشاگر عاشورا شدند.
وی با بیان این مطلب که تکلیف و بصیرت اکتفا برای از بین بردن فتنه نیست بلکه عنصر سوم اقدام به موقع است، تصریح کرد: جا دارد از امت بصیر، تکلیف محور وکه به موقع عمل می کنند تشکر کنم همچنین از نیروهای نظامی و بخصوص نیروی انتظامی و بطور خاص از فرماندهی نیروی انتظامی تشکر کنم.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/100944/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دردسر تیک‌تاک

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله 10 متری

فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد

یک هشتم نهایی جام حذفی| صعود مس رفسنجان در ضیافت پنالتی ها

دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران

پیکان‌سواری مس رفسنجان زیر باران/ صعود نارنجی‌پوشان به مرحله بعد جام‌حذفی

قدردانی فرماندار رفسنجان از عملکرد گروه جهادی شهدای صنعت مس سرچشمه

مس رفسنجان 1 (5)-(4) 1 پیکان؛ صعودی سخت اما شیرین، دم عنایتی گرم!

صعود مس رفسنجان در جام حذفی در ضیافت پنالتی‌ها

سیلاب ورودی شهر صفائیه رفسنجان مهار شد

مس رفسنجان 1 (5) - (4) 1 پیکان/ شاگردان نویدکیا راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شدند

مقدمات فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان

نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت

صعود مس رفسنجان به جمع 8 تیم برتر جام حذفی با حذف پیکان

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

خلاصه بازی مس رفسنجان 1 (5) - پیکان 1 (4)

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

جبهه پایداری معامله‌گر است

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟

بزرگترین چاپگر 3بعدی جهان یک خانه را در 80 ساعت می‌سازد

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

نقش روانشناسی و مشاوره در ارتقاء بهداشت روانی جامعه با اهمیت است

هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

جام حذفی فوتبال| دیدار مس و پیکان به وقت اضافه کشید

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تصاویری از پنل‌های خورشیدی جدیدی که در هر مکانی امکان نصب آن وجود دارد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری

غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل

مسدود شدن 9 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان رودبار

مسدود شدن راه ارتباطی 50 روستا در بم

تخریب 50 راه روستایی در گنبکی

سیلاب در ورودی شهر صفاییه رفسنجان مهار شد

سیلاب راه ارتباطی 6 روستای نرماشیر را مسدود کرد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی