کرمان رصد

آخرين مطالب

روحانی:

14000 میلیارد تومان پروژه در کرمان افتتاح شد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس جمهور از افتتاح 14 هزار میلیارد تومان پروژه در این استان طی سفر دو روزه اش به کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن روحانی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان کرمان اظهار کرد: باید از همه رفتارهای گرم مردم به ویژه اجتماع خوب و بزرگ مردم رفسنجان تشکر کنم.
وی ادامه داد: در این سفر دو روزه در شهرستان های رفسنجان، بافت، سیرجان و کرمان حضور پیدا کردم و پروژه های بسیار مهمی در این سفر افتتاح شد که مایه دلگرمی ملت ایران است.
روحانی عنوان کرد: در این دو روز 14 هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کردیم و مقدار زیادی پروژه کلنگ زنی شد که برای ما بسیار خوشحال کننده است.
وی گفت: همچنین 800 هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه های صنعتی شاهد در استان کرمان داشتیم.
رئیس جمهور بیان داشت: شاهد افتتاح پروژه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت 800 هزار تن در سال در بافت و پروژه های صنعتی در سیرجان بودیم.
وی گفت: طرح ها و پروژه هایی که امروز صبح در جلسه شورای اداری توانستیم افتتاح کنیم بسیار زیاد بود، حدود هزار و 100 پروژه در بخش کشاورزی، همچنین پروژه هایی در بخش های راه و ورزش هم افتتاح شد که بسیار خوشحال کننده بود.
روحانی با اشاره به اینکه پروژه های وزارت نیرو و صنعت عمدتا روز گذشته افتتاح شد، تصریح کرد: امیدواریم این سفر و افتتاح پروژه ها مایه خیر و برکت برای مردم استان کرمان باشد.
رئیس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در زمینه اینکه در استان کرمان هزار و 600 واحد تولیدی صنعتی وجود دارد که در حال حاضر 40 درصد این واحد ها نیمه فعال و 20 درصد غیر فعال و راکد هستند، چه تدابیری برای واحدهای نیمه فعال استان کرمان دارید؟ گفت: امسال وزارت صنعت معدن تجارت با کمک بانک ها برای راه اندازی واحدهای نیمه فعال سهمیه ای را اختصاص داده است که بخشی برای استان کرمان خواهد بود. امیدواریم با کمک استاندار کرمان این طرح ها به نهایت برسد، همچنین تلاش ما همواره در دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که طرح های نیمه تمام را کامل کنیم، تا اینکه طرح های جدید هم کلنگ زنی و افتتاح شود.
وی در ادامه بیان داشت: مهمترین کاری که در این سفر انجام شده در خصوص آب آشامیدنی مردم استان کرمان است که برای بازه زمانی 30 سال آینده توسط دولت و بخش خصوص تصویب شده و انجام خواهد شد و ما می توانیم در این زمینه شاهد یک حرکت خوب برای آینده ای روشن باشیم. مهمترین مسئله استان کرمان و یزد مسئله آب آشامیدنی است.
روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در زمینه اینکه اکنون آخرین فرآیند تفویض اختیارات در استان ها به خصوص در استان کرمان چگونه است و در این دولت چه میزان بر در زمینه واگذاری و تفویض اختیارات و معطل ماندن برخی پروژه ها مانند پتروشیمی اقدام شده است؟ گفت: مسئله پتروشیمی کرمان منتظر اعتبارات لازم با رقم بالا است، در زمینه اعتبار باید بخش خصوصی، بانک ها و خود صندوق کمک کنند تا این پروژه تکمیل شود.
روحانی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر خود تاکید داشتند به برخی از استان ها اختیار اعتبارات ویژه در خصوص واگذاری داده شود، گفت: در هیئت دولت این موضوع را مطرح کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک به چند استان کشور این اختیارات ویژه را بدهیم که شاید در این استان کرمان نیز در این بین قرار گیرد.
روحانی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اینکه چه برنامه هایی برای حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی علی الخصوص صنعت ذغال سنگ که سال هاست محروم مانده است دارید؟ افزود: استان کرمان استان معدنی است، توصیه ما و وزارت صنعت معدن و تجارت این است که از معادن بیشتر استفاده شود و به مردم و بخش خصوصی اختصاص پیدا کند البته در این زمینه مشکلاتی همچون مسائل مهم زیستی نیز وجود دارد اما در کل برنامه ما این است که معادن بیشتری به مردم سپرده شود. خوشبختانه در زمینه اکتشاف نیز حرکات و قدم های خوبی آغاز شده است و اکتشاف در زمینه معادن استان کرمان در سال های گذشته 26 هزار کیلومتر بوده است.
وی در پاسخ به خبرنگاری در خصوص اینکه دولت تدبیر و امید چه تدابیری برای رفع معضلاتی چون وجود ریزگردها در شرق استان کرمان، بحران خشکسالی تالاب جازموریان، عدم توسعه متوازن راه آهن در بخش های بافت و جیرفت و نیاز این بخش ها به شبکه ریلی، بیکاری جوانان و لزوم محوریت بخشی به اقتصاد دانش بنیان اندیشیده است؟ اظهار داشت: در این استان لیاقت های بسیار زیادی وجود دارد که می تواند اشتغال زا هم باشد به عنوان مثال در زمینه گردشگری می توانیم در این استان صنعت گردشگری را فعال کنیم، کرمان مردمش به صبوری و استعداد معروف هستند اما این استان به بخش های دیگری هم معروف است مانند قالی کرمان که می گویند هرچه پا بخورد بهتر می شود همچنین زیره بسیار معروفی هم دارد.
رئیس جمهور در ادامه گفت: در استان کرمان جاذبه های مختلف گردشگری و تاریخی، صنایع دستی فراوانی وجود دارد که می تواند رونق خوبی داشته باشد.
روحانی در خصوص شرکت های دانش بنیان افزود: اگر بخواهیم نسل جوان تحصیل کرده را به مشغول به کار کنیم یکی از راه های آن توسعه شرکت های دانش بنیان است.
رئیس جمهور بیان داشت: در استان یزد یک کارخانه قدیمی را به عنوان کارخانه نوآوری مانند کارخانه نوآوری که در هفته پیش در تهران افتتاح کردیم اختصاص دادیم و امیدواریم سال آینده در یزد راه اندازی شود، یک همچین کار مشابهی اگر در کرمان با وجود این بافت تاریخی انجام گیرد موقعیت مناسبی برای اشتغال جوانان تحصیل کرده فراهم می شود.
روحانی تصریح کرد: روز گذشته در شهرستان رفسنجان قول دادیم پارک علم و فناوری را که تحول خوبی در اشتغال جوانان ایجاد می شود و از استاندار کرمان می خواهیم که برای کارخانه نوآوری تلاش کند و یک جای مناسبی را در آینده نزدیک‌ برای راه اندازی پیشنهاد بدهد.
در حال تکمیل...

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/100545/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید

اجرای حکم یک روزنامه‌نگار

70 درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

سیستم بادبان خورشیدی پیشرفته ناسا؛ شاهکار جدید فناوری‌ فضایی!

استفاده از بند سنگی‌ها برای ذخیره سازی آب در بم پشت سراوان

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

هشدار شدید باران در 21 استان

آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر

هشدار باران شدید در 21 استان

نجات جان دو کودک در سیلاب ورودی دادگستری زرند

پیش‌بینی بارندگی شدید در رفسنجان

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

ناسا نقشه ٧٢ پرواز هلیکوپتر نبوغ در مریخ را به‌ نمایش گذاشت

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی horsehead و Orion

بارش شدید باران در روستاهای انار

بافت ناکارآمد شهری بوشهر یک‌ هزار و 837 هکتار است

انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان

صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

مسجد و مدرسه از برجسته‌ترین محیط‌های تبیین اندیشه و گفتمان

تلاش محمد دلاوری برای شکافتن هسته در سازمان انرژی اتمی

تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت

جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان

مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است

رفع تصرف 15 هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت

کشف 700 کیلو گردو قاچاق در بازرسی از یک اتوبوس

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان

انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان

باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست

راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی

مقابله با زمین خواری 20 هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

نازنین بیاتی و نگار فروزنده در یک قاب صمیمی