کرمان رصد

آخرين مطالب

1135 پروژه کشاورزی توسط رییس جمهوری در کرمان به بهره‌برداری رسید سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - در دومین روز از سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمان هزار و 135 پروژه عمرانی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 473 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه ­گذاری بخش خصوصی با اشتغالزایی 2 هزار و 170 نفر از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، این تعداد پروژه کشاورزی در زیر بخش‌های آب و خاک، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، دام و طیور، آبزی­‌پروری و منابع طبیعی قرار دارد.
معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرحهای کشاورزی استان کرمان توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس، از طرف کشاورزان زحمتکش و سخت کوش استان کرمان ورود دکتر روحانی و همراهان وی را به استان کرمان خوش آمد گفت.
عبدالمهدی بخشنده افزود: کرمان از پهناورترین استانهای کشور و دارای بیشترین سطح زیر کشت باغات در کشور در سالهای اخیر با بحران خشکسالی وکم آبی روبرو است لذا کشاورزان و بهره برداران این استان با انگیزه و تلاش دو چندان همچنان مشغول تولید است.
وی اظهار داشت: در این سفر هزار و 135 پروژه عمرانی و تولیدی در زیر بخش های آب و خاک، تولیدات گیاهی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی ، دام و طیور، آبزی ­پروری و منابع طبیعی با اعتباری بالغ بر 473 میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی و سرمایه ­گذاری بخش خصوصی با اشتغال­زایی 2170 نفر در استان به صورت همزمان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
وی افزود: افتتاح 32 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و غذائی کشاورزی با ظرفیت 64 هزار تن جذب مواد خام کشاورزی و با سرمایه­ گذاری 23 میلیارد تومان و اشتغال­زائی 408 نفر به بهره برداری می رسد که با افتتاح این پروژه ­ها، ظرفیت نگهداری و فرآوری محصولات کشاورزی در استان به یک میلیون و250 هزار تن افزایش می­ یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: 100 واحد گلخانه ای سبزی و صیفی و گیاهان زینتی در سطح 81 هکتار در 17 شهرستان با پیش بینی اشتغال 640 نفر و با سرمایه گذاری 159 میلیارد تومان، افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود.
وی افزود: افتتاح بیش از 200 طرح کشت گیاهان دارویی در سطح 400 هکتار با رویکرد کشت گیاهان کم آب بر با ظرفیت تولید 800 تن محصول در 16 شهرستان با اشتغال 185 نفر با سرمایه گذاری 9.6میلیارد تومان نیز به بهره برداری می رسد.
معاون برنامه ریزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 4 طرح میریت تلفیقی آفات و بیماری های گیاهی مهم استان شامل زنجره خرما، کرم خراط گردو، ملخ صحرایی، مگس میوه با اعتبار 1.7 میلیارد تومان با اشتغال موقت 210 نفر افتتاح می گردد.
بخشنده گفت: 586 پروژه سامانه نوین آبیاری به مساحت 10000هکتار که با اعتبار 160 میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری می رسد.
وی گفت: 65 طرح عملیات احداث و بهسازی کانال های آبیاری عمومی به میزان 77 کیلومتر با اعتبار هزینه شده بالغ بر 7.5 میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.
وی افزود: 134 رشته از قنوات استان که با اعتبار 7.5میلیارد تومان بازسازی و مرمت گردیده اند، نیز در این سفر پر برکت به بهره برداری می رسند.
نماینده وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: 12 واحد دام، طیور و شیلات با سرمایه گذاری بالغ بر 9.5 میلیارد تومان با اشتغال­زایی 500 نفر به بهره برداری رسیده که با بهره ­برداری از این واحدها سالانه4500 تن شیر، تخم مرغ و گوشت به تولیدات دام و طیور و شیلات استان افزوده می گردد.
به گفته بخشنده در سال 1397 تعداد 394 طرح با مبلغ 111 میلیارد تومان و با اشتغال ­زایی 733 نفر در بخش کشاورزی از تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستائی و عشایری بهره­ مند شدند که گامی مهم در توسعه فعالیت ­های کشاورزی استان برداشته شده است.
بخشنده اضافه کرد: افتتاح طرح مالچ پاشی جهت تثبیت 1600 هکتار شنزار های فعال با اعتباری بالغ بر 69 میلیارد تومان نیز به بهره برداری می رسد که با اجرای این پروژه تعداد 32 پارچه روستا و آبادی که شامل حدود 970 خانوار از آسیب های اقتصادی و اجتماعی مصون می شوند.
وی اذعان داشت: همچنین حدود 28000 هکتار عملیات آبخیزداری در حوزه های آبخیز استان با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان نیز در این سفر به بهره برداری می رسد.
وی در پایان گفت: پروژه آبیاری تحت فشار در سطحی معادل 98 هکتار از باغات پسته شهرستان رفسنجان که موجبات ارتقای کارایی مصرف و افزایش بهره وری آب در منطقه خواهد شد به نمایندگی از اینتعداد پروژه افتتاح شد.
برچسب‌ها
کرمان افتتاح طرح ایرنا کشاورزی
پروندهٔ خبری
سفر رئیس‌جمهوری به یزد و کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/100541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

رقابت بیش از 3 هزار داوطلب کنکور سراسری در سیرجان

اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

حامیان گشت ارشاد

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن

دادستان انتظامی قضات کشور به کرمان سفر کرد

رانش زمین در جاده روستایی گلزار محمد_ یافت آباد

تلاش جهادی برای بازگشایی جاده کوهبنان _زرند

معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان

تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد

دستور بارگیری قریب به 2000 موتور سیکلت توقیفی به کرمان صادر شد

نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم

شورای اداری ایتان کرمان

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

میزان بارش باران در 24 ساعت گذشته کرمان اعلام شد

قرار نیست مسئولیت استانداری کرمان را بپذیرم/ حضور در شورای هماهنگی را ترجیح می‌دهم

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود

تا 24 ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

فیلم| بارش تگرگ در راین کرمان

ریزش سنگ در محور سرچشمه/ رانندگان احتیاط کنند

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان

رقابت 2 هزار و 2٠٠ دانش آموز زرندی در کنکور

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی

دادستان انتظامی قضات کشور وارد کرمان شد

فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

عامل تحریم

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

داستان ابوشجاع

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

تجهیز 20 بسته برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در گردشگری کرمان