کرمان رصد

آخرين مطالب

روحانی: تفویض اختیار به استان‌ها اجرای طرح‌ها را تسریع می‌کند سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان - رئیس جمهوری با اشاره به تفویض اختیارات در برخی بخش‌ها به استان‌های کشور گفت: معتقدیم واگذاری این اختیارات می‌تواند در امر اجرای طرح ها و پروژه‌ها سرعت ایجاد کند.

دکتر حسن روحانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان کرمان افزود: مقام معظم رهبری نیز در دیدارهای اخیر خود تاکید داشتند که به برخی از استان های کشور اعتبارات ویژه در بحث واگذاری اختیارات داده شود که این موضوع را نیز در هیات دولت مطرح کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک به چند استان کشور این اختیارات ویژه را بدهیم که شاید در این بین استان کرمان نیز قرار گیرد.
وی تصریح کرد: 14 هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح شده در سفر 2 روزه به استان کرمان آغاز و یا به بهره برداری رسید که امیدوارم این سفر و این پروژه ها مایه خیر و برکت برای مردم عزیز استان کرمان باشد.
رئیس جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون فعال نمودن واحد تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال استان کرمان اظهار داشت: برای حل مشکلات واحدهای نیمه فعال، با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و کمک بانک ها، به دنبال راه اندازی مجدد و یا کارکرد با تمامی توان این واحدها هستیم که در این راستا اعتبارات و سهم خوبی برای استان کرمان در نظر قرار خواهد گرفت.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با تکمیل طرح های نیمه تمام مانند پتروشیمی کرمان گفت: تلاش این دولت از ابتدا بر این بوده که ابتدا طرح های نیمه تمام را به پایان برساند و سپس به سراغ تعریف و اجرای طرح های جدید برود و در مساله پتروشیمی کرمان منتظر تامین اعتبارات لازم برای این پروژه هستیم که باید این اعتبار از سوی بخش خصوصی و بانک ها تامین و حتی صندوق توسعه ملی نیز می تواند، در این راستا کمک کرده تا این پروژه تکمیل شود.
دکتر روحانی تاکید کرد: مهمترین کاری که در این سفر انجام شد، تعیین و تثبیت مساله آب آشامیدنی مردم این 2 استان برای بازه زمانی 30 سال آینده بود که خوشبختانه این موضوع تصویب، و عملیات آن توسط دولت و بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.
وی در رابطه با سرمایه گذاری در صنعت ذغال سنگ استان کرمان بیان کرد: این استان به عنوان یک استان معدنی است و شرکت صنعتی معدنی گل‌گهر یکی از مراکز بسیار مهم در این زمینه است که به عنوان مرکز تولید فلزی کشور مطرح می باشد همچنین یکسری معادن دیگر در این استان وجود دارد که ذغال سنگ نیز جزو آنها است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه همواره به وزارت صنعت، معدن و تجارت توصیه می‌کنیم به بخش معادن بیشتر توجه داشته باشد افزود: این بخش اشتغال‌زایی خوبی را به همراه خواهد داشت و در کل سیاست ما این است که بخش معدن را به بخش خصوصی و مردم واگذار کنیم و در این راستا نیز بانک‌ها باید کمک کنند که هم مشکل اشتغال را رفع کرده و هم معادن متعدد موجود در کشور فعال شوند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه اکتشافات معدنی حرکت بسیار خوبی انجام شده و در یکسال اخیر 20 هزار کیلومتر مربع به اکتشافات استان کرمان اضافه شده است و اگر این روند ادامه یابد بسیاری از پهنه‌های معدنی ما در ین استان اکتشاف خواهند شد.
دکتر روحانی در پاسخ به خبرنگادیگری در رابطه با مساله ریزگردهای شرق استان و تالاب جازموریان و توسعه نیافتن راه آهن در بخش‌های بافت و جیرفت و نیاز این مناطق به شبکه ریلی در توسعه حوزه صنعتی و اشتغال جوانان اظهار داشت: استان کرمان ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند اشتغال‌زا باشد، در صنعت گردشگری این استان می‌تواند صنعت فعالی را داشته باشد و کرمان جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی دارد که باید از آنها نهایت استفاده را داشته باشیم.
وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی است که می تواند به عنوان یکی راه‌های اشتغال و توسعه مناطق مختلف کشور در نظر گرفته شود.
رئیس جمهوری ادامه داد: در سفر به استان یزد تصمیم گرفتیم کارخانه قدیمی موجود در این شهر را به یک کارخانه نوآوری مانند آن چیزی که در روزهای گذشته در تهران افتتاح کردیم، راه اندازی شود و در استان کرمان نیز دیروز به مردم رفسنجان قول دادیم و امیدواریم تا سال آینده پارک علم و فناوری این منطقه راه اندازی شود.
وی تاکید کرد: این پارک می تواند تحولی در زمینه اشتغال جوانان و توسعه این منطقه ایجاد کند و از استاندار کرمان می خواهم مکانی را برای کارخانه نوآوری در استان کرمان در نظر بگیرد و این موضوع را دستور کار قرار دهند.
‌روحانی در پاسخ به نماینده مطبوعات جنوب استان کرمان مبنی بر اینکه در سفر خود در شمال استان پروژه های متعددی را افتتاح و کلنگ‌زنی کردید، چرا اعتدال شامل جنوب کرمان نمی شود گفت: پروژه‌هایی که طی این 2 روز در شهرستان های سیرجان و بافت افتتاح کردیم، پروژه‌های معدنی بودند اما برای جنوب استان کرمان نیزدر بخش افتتاح یک هزار و 100 پروژه کشاورزی، از جنوب کرمان نیز طرح داشتیم.
وی افزود: یکی از این مواردی که در جنوب استان باید توجه شود در بخش صنایع بسته بندی است ضمن آنکه راه آهن و شهرسازی این منطقه نیز باید فعال شود، زیرا معتقدیم جنوب استان کرمان استعدادهای خوبی در زمینه گردشگری دارد که باید اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرد و افتخار می کنم در خدمت مردم جنوب استان کرمان نیز باشم.
رئیس جمهوری همچنین با تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و قدردانی از میهمان‌نوازی و استقبال باشکوه مردم استان کرمان بویژه شهرستان رفسنجان گفت: ‌طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای استان کرمان در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش‌بینی شده ‌که دولت با قوت اجرای آنها را پیگیری خواهد کرد.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز دوشنبه طی سفری 2 روزه وارد استان کرمان شد و ضمن دیدار با مردم شهرستان رفسنجان حدود 14 هزار میلیارد تومان پروژه و طرح افتتاح و یا آغاز شد.
پایان بخش سفر دکتر روحانی شرکت در نشست شورای اداری و گفت و گو با خبرنگاران بود .
رییس جمهوری به همراه کاروان تدبیر و امید ظهر امروز (سه شنبه ) کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.
برچسب‌ها
کرمان حسن روحانی کارآمدی دولت
پروندهٔ خبری
سفر رئیس‌جمهوری به یزد و کرمان

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/100534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سوخت قاچاق جایگاه سوخت کرمان را به اتش کشید.

فیلم| آتش سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی یک پمپ بنزین در کرمان (فیلم)

طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری مس در معادن خرد باید ارتقا یابد

اولین تصاویر از محل وقوع آتش سوزی در یک پمپ بنزین | قاچاق سوخت حادثه آفرید | ببینید

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در کرمان، هواشناسی هشدار زرد صادر کرد

قاچاق سوخت باز در یک پمپ‌بنزین کرمان حادثه آفرید

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

قاچاق سوخت یک جایگاه سوخت دیگر کرمان را به آتش کشید

قهرمانان مسابقات جام برترین‌های دارت کشور مشخص شدند

ببینید | اولین تصاویر از آتش‌سوزی در یک پمپ بنزین در کرمان

آتش‌سوزی گسترده در پمپ بنزین کرمان + جزئیات

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

گاز رسانی در استان روی ریل پیشرفت

سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد

ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود

امدادرسانی به بیش از 25000 نفر در سیل 9 استان

ورود اطلاعات استان کرمان به مناقصات شرکت‌های شبه دولتی استان

حمله «گروه تخریب» به آثار تاریخی ایران

تشکیل پرونده قضایی برای 5 معدن تولید شن و ماسه غیر استاندارد در زرند

آغاز به کار مرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

آغاز فعالیت مرکز بزرگ تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

دامداران و عشایر گنبکی، مراقبت‌های لازم پس از سیل را مد نظر داشته باشید

شمیم عطر گل محمدی از گلستانهای راور

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

بارش پراکنده باران در برخی از مناطق کشور

راهپیمایی مردم کرمان ،زنجان و بندرعباس درحمایت از عملیات وعده صادق

نظام ارجاع در تمام شهرستان‌های استان کرمان اجرایی می‌شود

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

رگبار پراکنده باران در برخی از مناطق کرمان

صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ شنبه 1 اردیبهشت ماه

مسافران گیلان و دغدغه‌ای که برچیده شد

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

تجلیل معلولان از شهرداری کرمان برای مناسب‌سازی معابر

آغاز به کارمرکز تکثیر ماهیان گرمابی در شهرستان عنبرآباد

درخواست برخی از مادران ایرانی برای تسریع در روند استعلام تابعیت فرزندانشان

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ