کرمان رصد

آخرين مطالب

روحانی: سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان- رییس جمهوری با اعلام اینکه سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود، گفت: مردم عزیز ایران بدانند با ادامه برجام سال آینده ما به یک هدف بسیار بزرگ سیاسی و دفاعی و ⁨امنیتی دست می یابیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی  در جمع مردم رفسنجان با اشاره به خروج آمریکا از برجام و باقی ماندن ایران در این توافق بین المللی اظهار داشت: در انتخاب راه درست اختلاف نظر وجود دارد اما راه میانه و اعتدال و انصاف و به عدالت نگریستن و واقع گرا در عین حالی که آرمان ها مدنظر باشد، مهم است.
روحانی ادامه داد: ما راه بینابین انتخاب کردیم؛ با ادامه برجام در سال آینده به یک هدف اقتصادی، امنیتی دست پیدا می کنیم و آن این که تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود و این یکی از آثار مهم این توافق است.
رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: منافع ما در ماندن در برجام است.
رییس جمهوری که برای سفری دو روزه وارد استان کرمان شده است، میزبانی شهرستان رفسنجان برای دولت دوازدهم را همزمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) یک افتخار بزرگ دانست و گفت: خرسندم که در این ایام توانستم خدمت مردم فعال، پرتلاش و سخت کوش و متدین و انقلابی رفسنجان برسم .
روحانی ادامه داد: اگر بخواهم اولین خاطره‌ام را از مردم رفسنجان بگویم مربوط به سال 1340 است که بعد از فوت مرحوم آیت الله بروجردی دسته جات مختلفی از سراسر ایران به قم آمدند و آن جمعیتی شعار و سخنانشان نظمشان در قم گُل کرد جمع مردم رفسنجان بود و از آن تاریخ با مردم متدین و پرتلاش این دیار آشنا شدم.
وی ادامه داد: از سال 1353 تا پیروزی انقلاب که برای سخنرانی به رفسنجان می‌آمدم، همواره جوانان پرشور و عاشق نهضت اسلامی را در این شهرستان مشاهده می کردیم.
هاشمی رفسنجانی درس میانه روی و اعتدال را به همه ما یاد داد
روحانی گفت: کرمان افتخارات بسیار فراوانی دارد، عالمان، بزرگان و شعرا و اندیشمندانی دارد اما دو چهره شاخص یعنی شهید باهنر در علم و فرهنگ ایران زمین و آیت الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت سیاسی کشور فعال بودند.
رییس جمهوری با اشاره به ویژگی های ممتاز هاشمی رفسنجانی گفت : این مرد بزرگ درس مهمی را در مسیر سیاسی کشور به همه ما یاد داد و آن درس میانه روی و اعتدال بود .
دکتر روحانی افزود: قبل از انقلاب تا حضور در مجمع تشخیص نظام و شورای عالی امنیت ملی در طول مدت ایثار فداکاری خوش فکری و مجاهدت سیاست مداری این مرد و واقع بینی او برای همه مردم ایران و منطقه و سراسر جهان آیت الله هاشمی به عنوان یک چهره سیاسی و شناخته شده در سراسر جهان و همه منطقه و ایران این چهره خدوم را به خوبی می شناسند و فخری است برای این سرزمین است.
رییس جمهوری به نشست های گردشی سال 58 با رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید بهشتی آیت الله هاشمی رفسنجانی و برخی دوستان سه شنبه شب ها به صورت گردشی در خانه ها برگزار می شد.
وی گفت: زمانی مجلس شورای اسلامی تشکیل و نمایندگان مردم جمع شدند تقریبا در آن جلسه اکثریت قاطع نمایندگان نظرشان این بود رهبری رئیس مجلس باشند و خود آقا در آن جلسه فرمودند برای این کار آقای هاشمی مناسب است نه من و استدلال کرد و گفت چرا باید آقای هاشمی رئیس مجلس باشد.
دکتر روحانی ادامه داد: بعد از صحبت ایشان تقریبا در آن جلسه به اتفاق آرا همه رای داددند که ایشان ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده بگیرند و چقدر سخت بود در سالهای اولیه مجلس، اول و دوم و سال اول مجلس سوم و ایشان 9 سال به خوبی مجلس را ریاست کرد و در تمام جلسات اساسی در داخل و خارج و در دوران های مختلف اگر به اسناد مراجعه کنید و مطالب ایشان را در مذاکرات سیاسی بخوانید می بینید مرحوم هاشمی یک چهره بزرگ عالم مجاهد و مدیر بزرگ سیاسی محسوب می شود.
تندروها همواره جامعه را با مشکلاتی مواجه می‌کنند
رییس جمهوری گفت: برادران عزیز و خواهران گرامی در جامعه افکار و سلایق مختلف وجود دارد اینطور نیست که همه مثل هم بیندیشیم و اینکه کدام راه زودتر ما را به مقصد می رساند همیشه مورد بحث و اختلاف است حتی در جمعیت 100 نفری هم ممکن است اختلاف وجود داشته باشد در محلات، شهرهای کوچک و به طریق اولا در کشور 80 میلیونی اختلاف فکر و نظر وجود دارد حالا در این اختلاف نظر افرادی تندرو هستند و گروهی در سمت دیگر تندرو هستند و معمولا تندرو ها ما را با مشکلاتی مواجه می کنند.
وی گفت: البته ممکن است برخی از این تدروها نیز حسن نیت داشته باشند و درست فکر کنند اما راه میانه ای که قرآن به ما دستور می دهد و می فرمایند ما شما را امت میانه رو قرار دادیم و امت الگو برای جهانیان.
رییس جمهوری گفت: اعتدال میانه روی و انصاف و به اعتدال و عدالت نگریستن و آینده و واقع گرا بودن در عین حالی که آرمان برای ما باید مهم باشد مساله بسیار مهمی است.
وی اظهار داشت: نمونه کوچکی را برای شما می گویم خوب ما بب 6 کشور توافقی را امضا کردیم برای مصالح جامعه و کشور خودمان و این وسط یکی از کشورها از توافق خارج شد و عهد و پیمان خود را زیر پا گذاشت.
دکتر روحانی ادامه داد: خوب ما چند کار می توانستیم انجام دهیم، یک عده ای می گفتند شما هم بلافاصله از توافق خارج شوید و عده ای می گفتند در هر شرایطی باید در این توافق پیدا کنید و عده ای می گفتند راه بینابین را پیدا کنید.
وی تصریح کرد: لذا ما با همین تجربه ، دیدیم راه بینابین به نفع ما هست ، مردم عزیز ایران و رفسنجان بدانید با ادامه برجام سال آینده ما به هدف بزرگ سیاسی، امنیتی و دفاعی دست پیدا می کنیم.
روحانی ادامه داد: قبل از برجام سالها خرید سلاح از طرف ایران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع بود و خرید سلاح کشور دیگر از ایران نیز هم ممنوع لذا طبق این توافق و قطعنامه 2231 سال آینده اگر برجام را نگه داریم ، تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می شود و به راحتی می توانیم سلاح خرید و فروش کنیم این یکی از آن آثار مهم توافق است.
وی تصریح کرد: می توان از الان از برجام بیرون رفت اما آن ثمری که پیش روی ما هست نخواهد بود و قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران نیز بر می گردد لذا ما باید فکر کنیم ببینیم منافع کشور در کجاست.
وی بیان کرد: حالا که منافع ما در ماندن است آیا دیگران دست روی دست بگذارند وبه این توافق عمل نکنند و ما یک جانبه صدر درصد عمل کنیم که این هم مورد قبول ما نیست .
رییس جمهوری تاکید کرد: پس ما یک راه بینابین انتخاب کردیم برجام را نگه داریم و برجام را حفظ کنیم و در عین حال ما هم آنچه را در این توافق گذاشته بودیم پله پله آنها را کاهش دهیم و کنار بگذاریم و این مسیر درستی است و امروز توان هسته ای ما از هر زمان دیگری بهتر است زیرا در این مدت تلاش کرده و توسعه پیدا کردیم.
ادامه دارد
 

 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/100384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

بادمجان شکم‌پر را با این روش خوشمزه درست کنید

وضعیت تعطیلی مدارس فردا 5 اردیبهشت 1402 (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند

پروژه «خانه شهر» تاریخچه و گذشته تهران را به تصویر می‌کشد/ احیای بافت میدان امام‌خمینی

اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد

دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

مدارس زرند فردا تعطیل است

روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند

خدمت‌رسانی گردان نانوایان خانوک کرمان با همراهی گروه‌های خادم یاران از 8 استان کشور در دهه کرامت

ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم

150آبکشی معابرشهری زرند در پی بارش شدید باران

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

آخرین جزئیات سیل در کرمان + عکس

ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است

دزد 40میلیاردی طلای منزل به دام افتاد

پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان

مدارس این شهر فردا تعطیل شد

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

هند به دنبال ماموریت‌های فضایی بدون زباله تا سال 2030

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

166 هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

وضعیت نامناسب بافت‌های فرسوده در شهرها

برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان

تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه

مدارس زرند تعطیل شد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

هشدار باران شدید در 21 استان کشور

سرباز وکارمند دادگستری کودکان را ازسیل نجات دادند

بارش‌های سیل‌آسا در 8 استان کشور همچنان ادامه دارد

هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این 21 استان تا پنجشنبه 6 اردیبهشت

آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید